روح الله منوچهری، ظهر پنج شنبه در مراسم مرحله دوم طرح «سفیر کتاب» ویژه نوسوادان استان فارس که در محل سالن «کتابدار» برگزار شد، افزود: ترویج کتاب و کتابخوانی در آموزه‌های دینی و علمی به عنوان یک فعالیت پسندیده معرفی می‌شود

منوچهری با اشاره به اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی در آموزه‌های دینی و علمی به عنوان یک فعالیت پسندیده معرفی می‌شود، گفت: بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر به عضویت کتابخانه آمدند و ماهانه ۲ هزار کتاب امانت داده می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی انجام شده که بتواند سواد را در جامعه افزایش دهد، تاکید کرد: فارس جز استان‌های پیشرو در حوزه سواد آموزی است.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از پدیده بازگشت به بی سوادی باید فعالیت‌هایی انجام شود، یادآور شد: کتابخوان ویژه نوسوادان در بیشتر کتابخانه ها برگزار شد.

منوچهری اضافه کرد: یکی از اهداف ما کمک به آموزش مادم المعمر و در فارس اول ۱۲ مرکز در نظر گرفته شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس هم در مرحله دوم طرح «سفیر کتاب» ویژه نوسوادان استان فارس، گفت: باید فرهنگ سازی در خصوص کتاب و کتابخوانی شکل بگیرد و بتوانیم این بحث را در جامعه رواج دهیم.

بهزاد نوروزی چگینی با بیان اینکه ریشه تمام مشکلات جامعه عدم کتابخوانی است، افزود: امسال در ۱۲ مرکز طرح سفیران کتاب را داشتیم و سال آینده تمامی مرکزها از این طرح بهره مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: در دنیای مدرن که جابجایی و گردش اطلاعات موجب افزایش استرس می‌شود، کتاب خواندن کاهش استرس را در پی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.