محمدحسین امید ۱۷ بهمن در هفتمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در شیراز عنوان کرد: در مراکز علمی کاربردی بیش از ۱۵۰ مرکز نوآوری وجود دارد با این هدف که صاحبان ایده برای تجاری سازی و ایجاد کسب و کارهای متناسب با آن ایده هم افزایی داشته باشند.
وی بیان کرد: دانشجویان باید سعی کنند برای طرح‌هایشان سرمایه‌گذار پیدا کنند؛ چراکه تسهیلات دولت تنها برای راه‌اندازی کسب و کار است اما برای تولید انبوه به حامیان مالی نیاز است.

وی در باره جشنواره درون دانشگاهی حرکت گفت:‌بیش از ۸۰۰ اثر و دستاورد حاصل تلاش‌های دانشجویان مراکز علمی کاربردی به این جشنواره ارائه شده است.

امید  ابراز داشت: در این جشنواره مجموعا از ۳۳ نفر از دانشجویان برتر دانشگاه‌ علمی و کاربردی در سراسر کشور تقدیر می‌شود.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه دانشجویان در این جشنواره از لحاظ معدل و فعالیت‌های علمی و نوآورانه در سراسر کشور ارزیابی شده‌اند، به برگزاری نمایشگاه آثار علمی این دانشجویان اشاره کرد و آن را موجب اشتغالزایی دانست.
وی با بیان اینکه در بیشتر مراکز استان‌ها کلینیک مشاوره کارآفرینی راه‌اندازی شده است، ادامه داد: افزون بر این، تسهیلات ۵۰ میلیونی با بهره دو درصد به دانشجویان ایده پرداز پرداخت می‌شود؛ همچنین این دانشجویان برای تامین سرمایه خود به مراجع ذی ربط معرفی می‌شوند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در همین زمینه عنوان کرد: امسال برای اولین بار آزمون‌های متمرکز این دانشگاه در سراسر کشور و در همه مراکز علمی و کاربردی برگزار شده است.
امید با بیان اینکه آزمون‌های همه مراکز علمی کاربردی از این پس به صورت همزمان و متمرکز اجرا می‌شود، گفت: جز اینها برای همه دروس منبعی مشترک را معرفی کرده‌ایم.
وی اظهار کرد: ۳۰ عنوان کتاب در مراکز علمی کاربردی و با مشارکت استادان این دانشگاه تهیه شده است و نسخه الکترونیکی آن نیز به صورت رایگان در اختیار دانشجویان است.
این مقام مسوول بیان داشت: این عملکرد در قالب سلسله فعالیت های کیفیت افزایی دانشگاه صورت گرفته است.


واحد نوآوری دانشگاه علمی کاربردی شیراز در حال آماده‌سازی است

وی همچنین با اشاره به آسیب دیدن یک واحد دانشگاهی علمی کاربردی در اعتراضات آبان‌ماه گفت: دولت برای این نوع آسیب‌ها پیش‌بینی هایی کرده که البته هنوز محقق نشده؛ اما این مرکز در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری برای حضور دانشجویان آماده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در بازدید صورت گرفته از مرکز نوآوری علمی کاربردی، برخی طبقات این مرکز  آماده است و آماده‌سازی سایر طبقات نیز ادامه دارد.
هفتمین جشنواره حرکت دانشگاه جامع علمی کاربردی از روز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه گشایش و تا ۱۷ بهمن‌ماه ادامه یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.