محمود رضایی‌کوچی، روز شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: دولت تدبیر و امید به منظور کمک به خانه‌دار شدن اقشار متوسط جامعه اجرای طرح اقدام ملی مسکن را در کشور آغاز کرد که در سهم فارس از مجموع ۴۰۰ هزار واحد در نظر گرفته شده برای کل کشور ۴۸ هزار واحد است.

رضایی کوچی ادامه داد: از این تعداد ۲۵ هزار واحد در شهر صدرا، ۱۱ هزار واحد در کلانشهر شیراز و ۱۲ هزار واحد نیز در سایر شهرهای استان ساخته خواهد شد. در مرحله نخست فراخوان ثت نام که در روز سه‌شنبه ۲۶ آذرماه امسال انجام شد افزون بر ۶ هزار نفر نام‌نویسی کردند که پس از کنترل شرایط افراد به وسیله توسط سامانه مشترک ثبت احوال، ثبت اسناد و بانک مرکزی، تعدادی که واجد دریافت مسکن شناخته نشدند پالایش شدند.

او اظهار داشت: مرحله دوم نام‌نویسی از افراد نیز به زودی آغاز خواهد شد که زمان دقیق آن را به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تصریح کرد: در بحث مسکن مهر نیز تاکنون در استان افزون بر ۱۱۲ هزار واحد تعریف شده که ۱۰۷ هزار واحد آن به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است. تا پایان امسال یک هزار و ۱۶۰ واحد دیگر نیز به متقاضیان تحویل خواهد شد و سایر واحدهای باقیمانده نیز سال آینده تکمیل می‌شود.

وی، با اشاره به حضور افزون بر یک میلیون خانوار در استان فارس ادامه داد: با توجه به وجود ۹۷۵ هزار واحد مسکونی در این استان، بنابراین می‌توان گفت که حدود ۴۴ هزار واحد مسکونی در استان کمبود مسکن داریم که امیدواریم در قالب طرح اقدام ملی مسکن این کمبود جبران شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.