در این بازدید معاون عمرانی استاندار فارس و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز حضور داشتند. رحیمی استاندار فارس همچنین امروز نهم بهمن ماه از اردوگاه اضطراری جمعیت هلال احمر فارس در منطقه خان زنیان شهرستان شیراز بازدید کرد.

با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و استاندار فارس در بازدید از روستای پرشکفت که راه های ارتباطی آن به دلیل بارش برف مسدود بود و حدود ۱۰ نفر روستایی ساکن دارد آذوقه ، چادر و اقلام مورد احتیاج در بین ساکنان توزیع گردید ، سایر روستاهای منطقه خان زنیان نیز به صورت هوایی مورد بازدید پیروی و رحیمی قرار گرفت.

استاندار فارس، با اشاره به وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری و ۵.۱ ریشتری در منطقه خان‌زنیان شیراز گفت: تیم‌های ارزیاب برای برآورد میزان خسارت‌ها به منطقه اعزام شده‌اند ،  برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که حدود ۴۳ روستای این منطقه تحت تاثیر این زلزله قرار داشته‌اند اما چهار روستا نسبت به سایر روستاها آسیب بیشتری دیده‌اند.

رحیمی اضافه کرد: با توجه به پس لرزه‌های متعدد این زلزله ها و جلوگیری از ایجاد وحشت در مردم، کمپ‌های اسکان و امداد به منظور ارائه خدمات به شهروندان در منطقه ایجاد شده است.نیروهای اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی ، بنیاد مسکن و مسوولان استانی و شهرستان نیز با حضور در منطقه مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

 این زلزله ها  خوشبختانه خسارت جانی به دنبال نداشته و مصدومان نیز یا به شکل سرپایی مداوا و یا به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

بازدید دبیر کل جمعیت هلال احمر و استاندار فارس و مسوولان این استان از خان زنیان شیراز

زلزله ای به قدرت ۵.۱ درجه ریشتر عصر سه‌شنبه هشتم بهمن ۹۸ خان زنیان از توابع شیراز را لرزاند تا این منطقه شاهد دومین زمین لرزه در ۲ روز پیاپی باشد. زمین لرزه عصر سه شنبه ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه و ۳۲ ثانیه در عمق ۵ کیلومتری خان زنیان از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز رخ داد.

زلزله دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ با قدرت ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه در عمق ۷ کیلومتری رخ داده بود.هنوز از میزان زیان های  مالی و تلفات انسانی زلزله دوم که در عمق ۵ کیلومتری و با فاصله حدود ۴۰ کیلومتری غرب شیراز رخ داد، گزارشی نرسیده است.

 برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که حدود ۴۳ روستای این منطقه تحت تاثیر زلزله عصر دیروز دوشنبه قرار داشته‌اند اما چهار روستا نسبت به سایر روستاها آسیب بیشتری دیده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.