مدیرعامل موسسه آموزشی و فرهنگی ( عطرک) جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: سومین جشنواره جهانی شادی و نشاط آموزش مفاهیم ریاضی به شیوه بازی (آی‌مت)  ۲۶ و ۲۷ دی ماه امسال با حضور مسئولان کشوری، استانی و مقامات عالی مرتبه به میزبانی فارس در جزیره کیش  برگزار خواهد شد.

مسعود زاده باقری  با بیان اینکه این جشنواره با حضور ۲۰ کشور دنیا برگزار خواهد شد، اضافه کرد: روسیه، کانادا، مالزی، غنا و امارات  از جمله کشور های شرکت کننده در این  جشنواره جهانی هستند.

او با اشاره به اهمیت این موضوع که زادگاه آموزش ریاضی به شیوه بازی در استان فارس است، افزود:فارس به عنوان میزبان اصلی این جشنواره جهانی در کیش حضور به عمل خواهد آورد.

مدیر عامل عطرک اظهار کرد: یکی از اهداف این جشنواره دور هم جمع کردن کودکان برای شادی و نشاط در یک محیط بسیار جذاب و سرگرم کننده است؛ همچنین فراموش کردن آگاهی‌های خود و همراه شدن با ناآگاهی‌های کودکان هدف دیگر این برنامه آموزشی است.

زاده باقری با بیان اینکه هزار کودک۳ تا ۷ سال در این جشنواره شرکت کرده اند، گفت: از این تعداد ۱۰۰ نفر از کشورهای مختلف خواهند بود؛ همچنین از بین نفرات  شرکت‌کننده  ۱۰۸ کودک توانمند نیز استعدادیابی می‌شوند.

مدیر عامل عطرک ادامه داد: این جشنواره در دوبخش شامل بخش علمی و بخش شادی و نشاط کودکان برگزار می‌شود.

زاده‌باقری ابراز داشت: شرکت‌کنندگان در سه گروه مقدماتی، میانی و پیشرفته در کنار هم قرار می‌گیرند و مهارت‌های ریاضی آنان با روش بازی و سرگرمی محک می‌خورد؛ همچنین تمام کودکان حاضر در جشنواره برنده هستند و هیچ بازنده‌ای در این جشنواره نخواهیم داشت.

سازمان بهزیستی کشور، اداره کل بهزیستی فارس، وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش فارس و استانداری فارس از این برنامه آموزشی و فرهنگی حمایت کرده‌اند.

اختتامیه این جشنواره ۲۷ دی ماه برگزار خواهد شد.

آی مت برنامه‌ای است که با غنی سازی محیط در راستای ارتقا و تقویت مهارت‌های پایه کودکان مانند مشاهده، فکر کردن، استدلال، برداشتن موانع خلاقیت و... بر پایه بازی و سرگرمی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.