روح الله منوچهری با اعلام این خبر بیان کرد: در پی  شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران جمهوری اسلامی، کتابخانه عمومی شهر مبارک‌آباد به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده و به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: این نامگذاری با هماهنگی فرماندار شهرستان و با استقبال اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قیر و کارزین و شهر مبارک‌آباد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شهر مبارک‌آباد دومین شهر فاقد کتابخانه استان فارس است که در سال جاری صاحب کتابخانه می‌شود، ادامه داد: کتابخانه عمومی سردار شهید قاسم سلیمانی ۱۸۰ مترمربع مساحت دارد و ساختمان آن را خیران اهدا کرده‌اند؛ همچنین مراحل تجهیز این کتابخانه به اتمام رسیده و به زودی مراسم افتتاح و بهره برداری از آن برگزار می‌شود.

منوچهری با اشاره به ادای احترام کتابداران کتابخانه های عمومی به یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی ابراز داشت: این نامگذاری به احترام آزادمردی انجام شد که دوران حیات و حتی شهادتش سبب وحدت و انسجام ایران اسلامی شده  و مردم منطقه و جهان در برابر شجاعت و ایثار او به پاخاستند.
سردار حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸  پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد؛ همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.