دکتر لعبت طیبی در این سفر با برگزاری کارگاههای تخصصی در زمینه مهندسی بافت و کاربرد آن در طب بازساختی به تبادل دانش و تجربیات علمی با حضور استادان دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرداخت و بر لزوم بهره گیری از تجربیات متقابل برای توسعه علمی و تبیین یافته های فناوری و تحقیقاتی بین دو دانشگاه تاکید کرد.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز سه شنبه در این زمینه گفت: بهره گیری از دانش و تجربیات دانشیار و رییس مرکز تحقیقات دانشکده دندانپزشکی مارکوئت آمریکا در زمینه مهندسی بافت و  طب بازساختی، در برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) در ادامه دعوت از استادان برجسته ایرانی شاغل در دانشگاه‌های معتبر جهان صورت گرفته است.

نصراله عرفانی ضمن تاکید مجدد بر آمادگی این معاونت در خصوص حمایت مادی و فرایندی از حضور پزشکان و اساتید ایرانی و غیر ایرانی دانشگاه های معتبر دنیا برای حضور در گروه ها و مراکز مختلف دانشگاه، از مدیران گروه ها و مراکز تحقیقاتی درخواست کرد تا با شناسایی و برقراری ارتباط با این دانشمندان، دانشگاه را در پیشبرد اهداف بین المللی سازی یاری کنند.

رییس مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این زمینه گفت: نشست هم اندیشی با هدف انتقال دانش و تجربیات علمی، در مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) برگزار شد و در مدت حضور دکتر طیبی در شیراز، چندین نشست با گروه ‌های مختلف از جمله اساتید دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان دانشگاه های شیراز و آزاد برگزار شد.

 نگار آذرپیرا  افزود: در این نشست ها، اساتید و دانشجویان با مهندسی بافت استخوان، دندان و بافت نرم آشنا شدند.

او ادامه داد: همچنین در نشستی که در معاونت بین الملل دانشگاه برگزار شد، دکتر طیبی در زمینه انجام پروژه های مشترک پسا دکترا و دکترای دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، اعلام آمادگی کرد.

دکتر لعبت طیبی فارغ التحصیل رشته فیزیک در مقطع لیسانس از دانشگاه صنعنی شریف و فوق لیسانس از دانشگاه McMaster کانادا و دکترا از دانشگاه University of California-Davis امریکا در رشته زیست مواد (biomaterials) است.

وی  در بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ به عنوان استادیار مهندسی و علوم مواد در دانشگاه Oklahoma State فعالیت داشته است و هم اکنون دانشیار و رییس مرکز تحقیقات دانشکده دندان پزشکی دانشگاه Marquette از سال ۲۰۱۴ می باشد.

او دارای بیش از ۱۰۰ مقاله تحقیقاتی و بیش از ۷۰ مقاله کنفرانسی است.

پزشکی ترمیمی یا بازساختی  Regenerative medicine  شاخه‌ای از علم نوین پزشکی است که هدف آن ترمیم و احیا بافت یا اندام آسیب دیده یا از دست رفته می‌باشد که باتوجه به نوع رویکرد و روش درمانی به انواع گوناگونی شاخه بندی می‌گردد.

سلول درمانی ، درمان با استفاده از سلول‌های خود بیمار ، درمان با استفاده از سلول‌های دهنده غیرخودی ، درمان با عوامل رشد ، استفاده از پروتئین‌های نوترکیب و استفاده از مولکول‌های کوچک و 

مهندسی بافت از انواع مختلف پزشکی ترمیمی و بازساختی است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.