مسعود ترابی، شنبه با اشاره به کاهش مراجعه اهداکنندگان خون به دلیل سردی هوا و نیاز مستمر بیماران به خون و فرآورده‌های خونی به ویژه پلاکت، گفت: ذخایر گروه‌های مختلف هم‌اکنون به وضعیت صفر رسیده است.

وی افزود: حضور اقشار مختلف مردم نوعدوست استان فارس برای اهدای خون ضروری است و مراکز خون‌گیری چشم به راه مشارکت مردم هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس با بیان اینکه این استان به صورت هفتگی نیازمند ۷۰۰ واحد خون است، اظهار داشت: بیماران سخت درمان، تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و بیماری‌های خاص با مشکلات انعقادی در همه گروه‌های خونی، نیازمند فرآورده‌های پلاکت و پلاسما هستند.

ترابی اضافه کرد: سه پایگاه مرکزی اداره کل انتقال خون در شیراز، پایگاه انتقال خون قصردشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی، پایگاه انتقال خون در میدان نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع) همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه، پایگاه خون‌گیری میدان ولیعصر (عج) واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز صبح‌ها از ساعت ۳۰ و ۸ دقیقه تا ۳۰ و ۱۲ دقیقه برای اهدای خون فعال است.

وی همچنین با بیان اینکه همه مراکز سازمان انتقال خون در شهرستان‌های آباده، لار، جهرم، فسا، کازرون، داراب و مرودشت نیز پذیرای افراد هستند، گفت: علاقه‌مندان به اهدای خون، هنگام مراجعه به این پایگاه باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند و حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند.

فارس به دلیل داشتن بیماران تالاسمی و انجام اعمال جراحی‌های پیوندی و بیماری‌های قلبی وعروقی، پُر مصرف کننده‌ترین استان فرآورده‌های خونی در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.