رییس انجمن موسیقی فارس، چهارشنبه اظهار داشت: یازدهمین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی فارس از دهم تا شانزدهم اسفند ۱۳۹۸ در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.

هدایت رضایی بیان کرد: در این جشنواره که دبیری آن بر عهده احمد پژمان، موسیقدان پیشکسوت شیرازی است، گروه‌های ‌موسیقی دستگاهی، کلاسیک، محلی، پاپ و کوبه‌ای استان فارس به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: بخش پژوهش این جشنواره در موضوع «گروه‌نوازی در موسیقی ایران» و «موسیقی فارس» بدون مرزبندی جغرافیایی و به صورت ملی برگزار خواهد شد که هیات علمی آن را استادان محمدرضا درویشی، هومان اسعدی و محمدرضا فیاض تشکیل می‌دهند.

رضایی با بیان اینکه ثبت‌نام و ارسال آثار و مدارک امسال از طریق سامانه «بامک» و سایت «انجمن موسیقی ایران nay.ir انجام می‌پذیرد، گفت: مهلت ارسال برای بخش استانی تا چهاردهم بهمن‌ماه و برای بخش پژوهش (ملی) بیست و ششم بهمن‌ماه ۹۸ تعیین شده است.

وی اضافه کرد: این جشنواره شامل پنج بخش‌ استانی موسیقی دستگاهی، موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی، موسیقی پاپ (ترانه) و گروه‌های کوبه‌ای است، برای بخش موسیقی کودک نیز با توجه به ماهیت غیررقابتی آن رویدادی مجزا و تخصصی‌تر در نظر گرفته شده است که تاریخ آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

رییس انجمن موسیقی فارس با تاکید بر حمایت و پشتیبانی این انجمن از هنرمندان بومی، جشنواره موسیقی فارس را پشتوانه و امید هنرمندان جوان در هنرنمایی و بروز استعدادها دانست.

رضایی، عدم تامین منابع مالی در زمان مناسب را دلیل برگزار نشدن این جشنواره در تاریخ معمول آن که آذرماه است، عنوان کرد و گفت: پیگیری‌های مداوم اهالی موسیقی و گروه‌های فعال استان از دلایل مصمم‌تر شدن انجمن برای برگزاری جشنواره است.

او با اشاره به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس بر لزوم برگزاری و حمایت از جشنواره فارس، محقق شدن آن را در شرایط سخت اقتصادی کنونی، تنها با حمایت و مشارکت تمام هنرمندان فعال در عرصه موسیقی و نهادهای فرهنگی فارس میسر دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.