مهرزاد لطفی، چهارشنبه در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در شیراز افزود: سیاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیشتر در مسیر حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است تا به این ترتیب، تحقیقات بتواند منجر به تولید ثروت شود.
وی ادامه داد: در همین زمینه اقدامات مناسبی در مراکز این دانشگاه انجام شده و محصولات خوبی نیز به مرحله تولید و تجاری سازی رسیده است.
او اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بحث هوش مصنوعی در دست پیگیری است و برای فعالیت در این حوزه از پژوهشگران دانشگاه شیراز نیز دعوت به همکاری می‌کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن تاکید بر لزوم تجهیز دانشگاه‌های نسل بعدی به هوش مصنوعی، گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها در این دانشگاه در جهت حرکت به این سمت باشد.
لطفی اضافه کرد: آینده دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف استان فارس نیز در این است که این دانش را بشناسند و از آن استفاده کنند.
هم‌افزایی علمی دانشگاه‌ها به حل مشکلات استان کمک خواهد کرد
رییس دانشگاه شیراز هم در این آیین بیان داشت: هم‌افزایی و مراودات علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها سبب خواهد شد که مسائل و مشکلات موجود در استان فارس به طریق علمی و به شکل خوب و عقلانی حل شود.
حمید نادگران افزود: هم اینک هم‌افزایی بسیار خوبی در فارس در این زمینه آغاز شده و با کوشش همگان، این تعامل و همکاری بین مراکز علمی و پژوهشی استان ادامه خواهد یافت.
در ادامه این آیین از پژوهشگران برتر استان فارس در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.