مجتبی زوربخش یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز برای راه اندازی تجهیزات ترافیکی تقاطعات گفت: تجهیزات ترافیکی ۵۹ تقاطع از 10 تا صد درصد تخریب شده بودند که در مدت زمان دو هفته به چرخه خدمات رسانی و ایجاد نظم ترافیکی برگردانده شدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز این حجم کار در مدت زمان ۱۴ روز را یک رکورد  شاخص دانست و افزود: هم اکنون چراغ راهنمایی تقاطعات ملاصدرا، پارک قوری، خیرات، خلدبرین، عفیف آباد - قصردشت، رضوان(سه راه دارالرحمه)، پل معالی آباد، کوزه گری، طلاییه، جانبازان، شریف آباد و سایر تقاطعات به شهروندان خدمات رسانی می کنند.

زوربخش اضافه کرد: باز کردن فانوس های چراغ های راهنمایی و رانندگی شکسته و تعویض آنها با فانوس های سالم، کابل کشی مجدد و سربندی اتصالات، تعویض سیستم فرماندهی و نصب فانوس های جدید از جمله اقدامات شبانه روزی نیروهای مرکز کنترل ترافیک برای راه اندازی مجدد تجهیزات ترافیکی تقاطعات و نظم بخشی به تردد شهروندان بوده است.

اغتشاشگران وقایع اخیر در شیراز به تاسیسات شهری آسیب زدند و بسیاری از چراغ‌های راهنمایی و علائم ترافیکی در تعداد قابل توجهی از چهارراه‌ها و میادین این کلانشهر را تخریب و نابود کرده‌ بودند که این وضعیت باعث بروز مشکلات ترافیکی در سطح این کلانشهر شده بود.

اعتراض ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این اعتراض ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد. این موضوع در شیراز سبب شد که برخی اغتشاشگران از این اعتراضات سوء استفاده کرده و اقدام به تخریب تاسیسات شهری کنند.

علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تاکید کرده‌اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.

همچنین دولت با توجه به دغدغه هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی که از این مسیر به دست می آید در قالب یارانه ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهمترین مساله دولت در این اصلاح قیمت ، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

دولت تاکید کرده است که ۶۰ میلیون ایرانی طبق جدول زمان بندی از  یارانه اصلاح قیمت بنزین بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.