کریم ناصری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روستای برشنه هر ساله در جشنواره‌های متعددی که در  استان فارس و کشور برگزار می‌شود رتبه برتر را در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، دوستدار کتاب و صنایع دستی به خود اختصاص می‌دهد.
وی ادامه داد: هدف از نامگذاری ۱۹ آبان‌ به عنوان روز برشنه، برگزاری جشنواره اقوام برشنه، اتحاد اقوام سپیدان و اتحاد قوم ترک و لر تحت عنوان صلح و دوستی است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سپیدان گفت: هر ساله ۱۹ آبان‌ به مدت یک هفته جشنواره آبانگان برشنه برگزار می‌شود که این جشنواره می تواند در معرفی پتانسیل های گردشگری شهرستان سپیدان و روستای برشنه مفید و موثر باشد.
ناصری افزود: به بهانه همین نامگذاری، برنامه‌های متعدد فرهنگی و گردشگری در روستای برشنه در طول سال در قالب جشنواره‌های محلی و استانی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: جمعیت روستای برشنه حدود سه هزار نفر است که درآمد اکثر مردم از محل فعالیت در بخش‌های مرتبط با حوزه گردشگری است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سپیدان گفت: روستای برشنه با توجه به موقعیت جغرافیایی و دارا بودن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان در حوزه گردشگری در آینده به یکی از قطب‌های مهم گردشگری استان فارس و جنوب کشور تبدیل خواهد شد. 
روستای برشنه در بخش مرکزی شهرستان سپیدان قرارگرفته و دارای طبیعتی بکر و زیبا است. رودخانه‌ای که از این روستای گردشگری عبور می‌کند زیبایی آن را دوچندان کرده و باغ‌های زیادی را آبیاری می‌کند.
این روستا در جشنواره سراسری روستا و عشایر در سال ۱۳۹۷ به عنوان روستای برگزیده انتخاب شده است.
اردکان مرکز شهرستان سپیدان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.