عنایت الله رحیمی، چهارشنبه در اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور در شیراز افزود: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد ایجاد رونق در صنعت ساختمان سازی در استان باشیم.
وی، صنعت ساخت و ساز و رونق آن را متاثر از سیاست‌ها و فعالیت‌های مختلف دانست و ادامه داد: از جمله این سیاست‌ها می‌توان مالیات، عوارض، سود بانکی، قیمت زمین و مصالح، قدرت خرید متقاضیان و بروکراسی اداری اشاره کرد.
او اظهار داشت: قطعا هر یک از این موارد هرچه کاهش یا ثبات داشته باشد در رونق صنعت ساختمان اثرگذارخواهد بود.
استاندار فارس گفت: دولت تدبیر و امید طی سال‌های اخیر در قالب برنامه‌های مختلف از جمله احیای بافت‌های فرسوده، آماده‌سازی و مشارکت در ساخت و ساز مسکن تدابیری اتخاذ کرد و امیدواریم با حضور فعالان صنعت ساختمان سیاست اقدام ملی مسکن موفقیت بیشتری داشته باشد.
رحیمی، با اشاره به نقاط قوت و ضعف طرح مسکن مهر افزود: از جمله اشکال‌های این طرح اعلام قیمت‌های غیر واقعی برای اجرای این طرح بود که این عدد از ۳۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع آغاز شد و تا ۵۰۰ هزار تومان نیز رسید و متقاضیان امیدوار بودند که با پرداخت ۳۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع می‌توانند صاحب خانه شوند.
وی گفت: این قیمت‌گذاری نادرست سبب شد که بخش قابل توجهی از پروژه‌های مسکن مهر به سرانجام نرسد و در نهایت تکمیل آنها بارمالی زیادی را به دولت تدبیر و امید تحمیل کند.
رحیمی از دیگر اشکالات طرح مسکن مهر را مکان‌یابی بسیار نادرست آن دانست و افزود: از جمله مکان‌یابی‌های نادرست می‌توان به اجرای پروژه مسکن مهر در لپویی زرقان اشاره کرد که هیچگونه زیرساختی در آنجا فراهم نبود و تامین آن زیرساخت‌ها هزینه‌های بسیاری را تحمیل می‌کرد.
استاندار فارس بیان کرد: در اجرای طرح اقدام ملی باید به فاکتور مکان‌یابی توجه ویژه داشته باشیم و مکان‌هایی برای اجرای این طرح انتخاب شوند که زیرساخت‌های لازم را داشته باشند و یا تامین آن زیرساخت‌ها غیر ممکن یا مشکل نباشد.
وی ادامه داد: همچنین مکان انتخابی باید به گونه‌ای باشد که برای سازنده، عرضه کننده و مصرف کننده مطلوبیت داشته باشد.
او گفت: امروز در برخی پروژه‌های مسکن مهر هنوز در تامین زیرساخت‌ها و انشعاب‌ها با مشکل مواجه هستیم.

اجلاس ۲ روزه مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور شامل استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان تا ۲۳ آبانماه جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.