عنایت الله رحیمی پنجشنبه در اجلاس استانی نماز فارس افزود: اگر برای هر چیزی با مشکل اعتبار مواجه باشیم در ارتباط با نماز نباید مشکلی داشته باشیم و باید تلاش و حرکت مجدانه در ارتباط با اقامه نماز صورت بگیرد و هیچ عذر و بهانه ای در این زمینه نخواهیم پذیرفت.
استاندار فارس گفت: هر مسلمانی مهمترین موضوع و مقوله ای که باید به آن توجه داشته باشد نماز است، اگر مسئولیتی در نظام اسلامی داشته باشد این توجه باید صد چندان شود و از همه توان و قدرت برای گسترش و توسعه فرهنگ نماز در بین اقشار مختلف جامعه استفاده کند.
رحیمی اظهار کرد: بهتر است که گسترش فرهنگ نماز را از خانواده ها شروع کنیم و سپس آن را به محل آموزش و کار توسعه دهیم و در صورتی که چنین شود نماز می تواند فراگیر شود.
وی فت: اگر نمازگزار برابر آموزه های دینی عمل کند این تبلیغ عملی برای نماز است؛ مردم از نمازگزار انتظار خلاف قواعد شرعی و اسلامی را ندارند.
رحیمی با بیان اینکه نماز از جنبه فردی و جنبه اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: از نظر فردی باید همه اخلاق نیکو را در نمازگزار ببینیم؛ فلسفه نماز هم فلسفه خودسازی و هم فلسفه جامعه پردازی است.
وی اضافه کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانیه گام دوم به این نکته اشاره داشتند ما به سمت و سویی حرکت کنیم که به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی برسیم، نماز می تواند مقدمه و موخره آن باشد.
استاندارفارس گفت: فلسفه اصلی نماز یاد خداست، نمازگزار باید همواره خدا را حاضر و ناظر بداند، نماز وسیله زدوده شدن گناهان و مغفرت و آمرزش الهی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.