دوره مهارت آموزی کشاورزی برای سربازان وظیفه نیروهای انتظامی و نظامی در جهرم فارس برگزار شده که شامل پرورش و کشت گیاهان دارویی، پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، ماهیان گرمابی و... بوده است.
این دوره آموزشی به گفته رئیس پردیس آموزش کشاورزی جهرم براساس موافقت‌نامه بین ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.
حمید زرگری پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود:مدرسان برجسته در پردیس آموزش کشاورزی جهرم این آموزش ها را به سربازان دادند.
وی ادامه داد: این دوره‌ها در آینده برای سربازانی که این دوره‌ها را آموزش ندیده‌اند، اجرا خواهد شد.
۳۶۰ نفر از سربازان وظیفه این دوره‌ها را گذرانده‌اند و این دوره‌های مهارتی با توجه به نیازهای جامعه و بازار کار و کمک کننده به دولت برای ایجاد اشتغال در کشور است.
فرمانده مرکز آموزش شهید دستغیب ناجا در جهرم نیز گفت: سربازان مرکز آموزش شهید دستغیب جهرم علاوه بر فراگیری مهارت‌های علمی- مهارتی و نظامی از فرصت آموزش و یادگیری مهارت‌های شغلی نیز بهره‌مند می‌شوند.
سرهنگ مجید عسکریان افزود: این آموزش‌ها به منظور توامندسازی سربازان پس از اتمام خدمت است.
سربازان مرکز آموزشی شهید دستغیب ناجا در جهرم نیزآموزش‌های مختلفی را در حوزه زنبورداری، مرغداری، پرورش ماهی، قارچ، گلخانه و گیاهان زینتی و سبزی‌، تولید کمپوست و ورمی‌کمپوست و... فراگرفتند.
فرمانده این مرکز ٱموزشی اعلام کرد: سالانه ۱۴هزارنفر در این مرکز آموزش می‌بینند.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.