پنج عضو شورای اسلامی روستای کوشک بیدک واقع در بخش مرکزی شهرستان شیراز به دلیل آنچه که اقدام منطقه ویژه اقتصادی این شهر برای حفر چاه در اراضی بالادست روستا کوشک بیدک و عدم توجه مسئولان ذی ربط به هشدارهای مجموعه شورای اسلامی در مورد عواقب و تنش‌های اجتماعی در پی حفر این چاه و همچنین فشارها و اعتراضات اهالی این روستا نامیدند، تقاضای استعفای دسته جمعی خود را به بخشدار مرکزی شیراز ارایه دادند.

در متن این نامه استعفا که تصویر آن روز چهارشنبه (یکم آبان ۹۸) در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: همه اعضای شورای اسلامی روستای کوشک بیدک با نظر جمعی و رضایت کامل، انصراف خود را از ادامه کار در این شورا اعلام می کنند.

شورای روستا کوشک بیدک پنج نفر عضو دارد.

موافقت نشد

بخشدار مرکزی شیراز، شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: نامه استعفای اعضای شورای اسلامی روستای کوشک بیدک به بخشداری مرکزی ارجاع شده اما با آن موافقت نشده است.

حسن راستی افزود: برای حفر چاه در حریم روستای کوشک بیدک که هدف آن تامین آب برای منطقه ویژه اقتصادی است، چندین مرتبه با اعضای شورای اسلامی و اهالی این روستا مذاکره و گفت و گو شده است.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی شیراز به لحاظ رونق تولید و اشتغالزایی برای بیش از سه هزار نفر، حائز اهمیت است لیکن در این منطقه کمبود آب وجود دارد و به همین سبب تصمیم گرفته شد که با حفر یک چاه این مشکل حل شود.

بخشدار مرکزی شیراز اضافه کرد: مجوز حفر چاه از سوی اداره آبفا و دستگاه های ذی ربط صادر و این چاه حفر شده است.

وی، با اشاره به اعتراض اعضای شورای اسلامی روستای کوشک بیدک اظهار داشت: بعد از ارائه نامه استعفای اعضای این شورا، ضمن عدم موافقت با آن مذاکراتی نیز با آنان انجام شد و احتمالا اکنون این افراد از درخواست خود منصرف شده‌اند.

راستی افزود: تامین آب منطقه ویژه اقتصادی موضوع مهمی است که باید انجام شود و اکنون با موافقت مدیران منطقه ویژه اقتصادی اگر مشکل و کمبودی در تامین و فشار آب آشامیدنی روستای کوشک بیدک باشد این آمادگی وجود دارد که با استفاده از ظرفیت این چاه رفع شود.

کمبود آب، مشکل منطقه ویژه اقتصادی شیراز

کمبود آب همواره یکی از مشکلات منطقه ویژه اقتصادی شیراز بوده و مسئولان این منطقه بارها این موضوع را مطرح کرده‌اند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز، پنجم تیرماه 98 در حاشیه بازدید برخی از مسئولان از این منطقه در این باره گفت: یکی از مشکلات این منطقه، مساله آب آشامیدنی است که برای رفع این مشکل در سال ۷۷ یک حلقه چاه به این محل اختصاص داده شد اما با توجه به وجود ۶۰ واحد تولیدی در این منطقه، این چاه دیگر پاسخگوی نیاز واحدها نیست.

نادر طیبی افزود: موضوع تامین آب این منطقه را در دوره‌های مختلف پیگیری کردیم که هفت ماه پیش پروانه حفر چاه جدید در این منطقه صادر شده است اما عده‌ای که منافع آنها از فروش آب در این منطقه تامین می‌شود، اجازه حفاری برای انجام این کار را نمی‌دهند.

وی بیان کرد: درخواست ما از مسئولان قضایی استان فارس این است که موضوع آب در منطقه ویژه اقتصادی شیراز را که یکی از مسایل مهم واحدهای تولیدی استان است، پیگیری و تعیین تکلیف کنند.

طیبی، شامگاه چهارشنبه (یکم آبان 98) در پی تماس خبرنگار ایرنا با وی برای اطلاع از جزییات موضوع که منجر به استعفای دسته جمعی اعضای شورای اسلامی روستای کوشک بیدک شده، ترجیح داد که سکوت اختیار کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.