به گزارش دریافتی روز یکشنبه ایرنا از این روابط عمومی، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس در این مورد اظهار داشت: در سال 93 در جریان یک نزاع و ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد، جوانی در شیراز به قتل رسید و پس از آن متهم به قتل با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه خود اقرارکرد و بازداشت شد و در نهایت مقدمات اجرای حکم قصاص او فراهم شد.
حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: با پیگیری‎های انجام شده از سوی رئیس و اعضای شورای حل اختلاف شعبه 76 ویژه صلح و سازش استان، پس از برگزاری 18 جلسه مصالحه با خانواده مقتول و صحبت با اولیای دم، رضایت شکات حاصل و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و با اعلام رضایتشان، متهم به قتل را مورد بخشش قرار دادند.
وی، از صبر و متانت اعضای شورا در نشست های مکرر و حضور در منزل خانواده مقتول و استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین محلی برای جلب رضایت اولیای دم تقدیر کرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس اضافه کرد: از ابتدای سال 97 تا کنون این سی و دومین پرونده قتل محکوم به قصاص است که با رضایت اولیای دم به مصالحه ختم شده است.
موسوی ادامه داد: رسالت اصلی نهاد شورای حل اختلاف، دستیابی به صلح و سازش و اصلی ترین نقطه هدف گذاری آن سوق دادن پرونده ها به محبت، دوستی و برادری بین مومنان است که این امر نیازمند تدبیر همه اعضا و کارکنان این نهاد است که با تکیه بر اعتقادات و مبانی دینی، گام در مسیر بسیار دشوار اخذ رضایت از اولیای دم گذاشتند و تا کنون عملکرد آنها موفقیت آمیز بوده است.
وی بیان کرد: کیمیای گمشده بشریت در دنیای به ظاهر متمدن امروز، گذشت، عفو و محبت است که چنانچه انسان ها در مواجهه با یکدیگر به آن اهتمام داشته باشند، بی شک با مشکلاتی که امنیت، آسایش و آرامش همنوعان را به خطر بیندازد، مواجه نخواهند شد.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.