بهره‌مندی از خدمات ریلی از جمله آرزوهای دیرین شهروندان در این شهرستان است ،اتصال شهرستان جهرم به خطوط ریلی  همچنین می‌تواند نوید بخش توسعه دوچندان در این شهرستان و در شرق و جنوب فارس باشد، پیشتر دو مسیر برای اتصال شهرستان جهرم به خطوط راه آهن تعریف شده و در برخی از این مسیرها نیز فعالیت های عمرانی به پیش رفته است.

در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی به شهرستان جهرم و بازدید خیرالله خادمی از روند اجرای عملیات اتصال جهرم به شبکه ریلی کشور  عنوان شد که  برای پیوستن این شهرستان به شبکه ریلی باید نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر مسیر ریلی ایجاد شود که ۳۰ کیلومتر آن در حال اجرا است و امید است طی ۴سال آینده این شهرستان به شبکه ریلی کشور متصل شود.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در این برنامه بازدید اظهار داشت : علاوه بر شبکه ریلی، با همکاری دولت، عملیات اجرایی محورهای مواصلاتی جهرم به لارستان، جهرم به فسا، جهرم به قیر  و جهرم به شیراز فعال است به طوری که تنها ۲۰کیلومتر از ۱۶۰کیلومتر محور جهرم به شیراز باقی مانده که آن نیز در مراحل پایانی است.

۷۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان فارس در دست اجرا

 خادمی خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی، جمعیت و نقش محوری فارس در حوزه حمل و نقل، بخش های هوایی، ریلی و جادهای این استان روند توسعه‌ای خوبی داشته  که اجرایی شدن  عملیات ساخت طولانی ترین آزاد راه کشور( اصفهان به شیراز) مصداق این مدعاست.

وی گفت: عملیات اجرایی ۲۲۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی استان فارس در برنامه راه و شهرسازی قرار دارد که تاکنون حدود یک هزار  کیلومتر آن به بهره برداری رسیده، ۷۵۰ کیلومتر در دست اجرا و مابقی نیز در مرحله مطالعه است.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: در بخش ریلی نیز اقدامات خوبی در این استان صورت گرفته به طوری که پروژه های ریلی فارس به سمت گلگهر، فارس به سمت بوشهر و یزد به سمت فارس در حال اجرا است.

خادمی همچنین در بازدید از عملیات اجرایی راه اصلی فسا- جهرم- قیر گفت: این طرح ۱۵۰ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر آن در شهرستان فسا است،که از این میزان ۱۲ کیلومتر آن به اتمام رسیده و ۶ کیلومتر نیز در حال اجرا است که ۳ کیلومتر حدفاصل دستجه تا تقاطع دوم صحرارود آماده آسفالت است و ۳ کیلومتر حدفاصل گردنه سنان تا سنان در حال انجام عملیات زیرسازی است.

 طرح احداث راه آهن شیراز– جهرم– لار-بندرعباس در سال ۱۳۸۹ مجوز اجرا (به صورت مشارکتی) گرفت. دو مسیر ریلی برای اتصال جهرم به شبکه راه‌آهن سراسری در قانون بودجه‌ تعریف شده و علاوه بر مسیر شیراز- جهرم- لار- بندرعباس، خط آهن جهرم- سروستان – شیراز- تهران نیز در بودجه‌ دیده شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق فارس قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.