رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر روز چهارشنبه  ششمین کلاس آمادگی زایمان، با هدف بهبود سبک زندگی در دوران بارداری، افزایش آگاهی و کاهش اضطراب مادران را  در مرکز خدمات جامع سلامت صدرا ۳، به بهره برداری رساند و اظهار داشت : در جمعیت ۸۳ هزار و ۵۰۰ نفری زیر پوشش در شهر صدرا، ۴۹۱ مادر باردار وجود دارند که ۲۴۰ نفر از آنان پُر خطر هستند و با توجه به اهمیت سلامت مادران باردار و پیشگیری از خطرات احتمالی، لازم است مادران از هفته بیستم حاملگی در کلاس‌های آمادگی برای زایمان، حضور داشته باشند.

دکتر احمد رضا زاده ، بارداری و زایمان را یک فرآیند طبیعی برشمرد و افزود: با توجه به تغییرات در ساختار جسمی و روانی، مادر باید تحت حمایت قرار گیرد و بررسی‌ها نشان داده است که برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان و توانمندسازی مادران باردار در این زمینه موثر است و سبب کاهش سزارین‌ها و خطر برای سلامت مادران باردار می شود.

قرار گرفتن مادر باردار در دسته حاملگی‌های پرخطر  نیازمند انجام مراقبت‌ های پزشکی و اقدامات پیشگیرانه است  هر مادر باردار باید بدون ایجاد اضطراب و نگرانی غیرطبیعی برای خود و اطرافیان، علائمی را تحت نظر قرار دهد که ممکن است برای بارداری خطرناک باشد.

مسوول واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز هدف از برگزاری و افزایش تعداد کلاس‌های آمادگی برای زایمان را دادن اطلاعات و آگاهی به مادران باردار و کاهش ترس از درد زایمان عنوان کرد و گفت: ترس‌های مادر با کسب آگاهی به مرور از بین می ‌رود و فکرهای نادرست او اصلاح می ‌شود، این کلاس ‌ها به زنان کمک می‌ کند تا با مسایل احتمالی بارداری کنار بیایند یا آنها را حل کنند، اعتماد به نفس مادر باردار در این کلاس ‌ها افزوده می‌شود و او یاد می‌گیرد، بسیاری از دردهای دوران بارداری را بدون نیاز به دارو برطرف کند.

دکتر هنگامه خضری اضافه کرد: با توجه به افزایش کلاس‌های آمادگی برای زایمان از سه کلاس در سال ۹۷ به شش کلاس در شش ماه نخست سال ۹۸، تعداد زنان باردار شرکت کننده افزایش قابل توجهی می یابد و امیدواریم این آموزش ها، سبب کاهش بارداری های پرخطر و سزارین های بی مورد شود.

مژگان همتیان  کارشناس مادران مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز، آموزش مهارت‌هایی شامل تمرین های کششی، تن آرامی، غلبه بر ترس و نگرانی و آموزش هایی مانند تغییرات فیزیولوژیک دوران بارداری، پس از زایمان و مراقبت از نوزاد را از فعالیت های کلاس های آمادگی برای زایمان عنوان کرد.

مادران باردار در شهر صدرا، برای حضور در این کلاس ها می توانند، در ساعت های اداری به طبقه نخست درمانگاه دماوند به نشانی شهرک صدرا، پایگاه سلامت صدرا ۳، انتهای خیابان فرهنگ، مراجعه کنند.

شهر صدرا از جمله شهرهای اقماری در شمال غرب شیراز است.

۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.