حسین تحقیقی شنبه در مراسمی تحت عنوان پویش مشق احسان در حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه(ع) شیراز به منظور توزیع نوشت افزار ایرانی اسلامی به دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار استان فارس افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخت مسجد،بیمارستان،خانه بهداشت، آبرسانی به مناطق محروم ،ساخت کتابخانه و منزل برای محرومین با اعتباری معادل ۲۷۸ میلیارد تومان در استان فارس انجام داده است.

وی ادامه داد: در سیل فروردین ماه گذشته نیز هزار بسته لوازم منزل در بین سیل‌زدگان استان فارس توزیع شد و همچنین این ستاد در مرمت ۲۷۰ منزل مسکونی نیز مشارکت کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان‌های فارس و کهگیلویه و یویراحمد گفت: این نهاد مبلغ سه میلیارد تومان بودجه برای بهسازی معابر سه روستای اطراف کلانهشر شیراز مانند سلطان آباد و کرونی که در سیل خسارت دیدند تخصیص داد.

هزار تشکل مردمی فارس به سوی آسیب‌های اجتماعی بشتابند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در  این مراسم گفت: ۴۰ درصد بودجه‌های تملک دارایی استان فارس به دستگاه‌هایی نظیر آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و دانشگاه‌ها توزیع شده تا این مراکز در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی بصورت پایه‌ای اقدام کنند.

 کیوان نیازی افزود:‌ تفکر دولت در حال حاضر این است که نباید هیچ دانش آموزی به دلیل عدم تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز از تحصیل باز بماند.

وی اضافه کرد: تشکل‌های مردم نهاد و سمن ها باید در حوزه آسیب های اجتماعی به یاری دولت بشتابند.

نیازی با بیان اینکه در هفته گذشته دو میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی در مناطق حاشیه نشین استان فارس هزینه شده است،گفت: بیش از هزار سمن و تشکل مردم نهاد در استان فارس وجود دارد که باید در حوزه آسیب های اجتماعی مشارکت مناسبی داشته باشند.

توزیع ۲۵۰ هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند کشور

عبدالله مردانیان،نماینده بنیاد احسان ،وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم گفت: در قالب پویش مشق احسان که مقدمات آن از ماه های قبل آغاز شده تاکنون ۲۵۰ هزار بسته نوشت افزار در سطح کشور تهیه شده و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته که سال گذشته این تعداد ۱۵۰ هزار بسته بوده است.

وی ادامه داد: برای تهیه این بسته های نوشت افزار ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده که چهار میلیارد تومان از این رقم از طریق مشارکت مردم در سامانه *۴۰۳۰*۱۵# و ۲۵ درصد این مبلغ نیز توسط مشارکت گروه های جهادی و مابقی آن نیز توسط سازمانهای و دستگاه‌های دولتی تامین شده است.

مردانیان عنوان کرد: هزار و ۲۰۰ مدرسه برکت توسط ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) در کشور ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد احسان در حال حاضر از ۲۲ هزار کودک بی سرپرست حمایت می کند،گفت: در یکسال گذشته دو هزار بخاری برای مدارس مناطق کم برخوردار و دو هزار و ۵۰۰ بسته لوازم منزل در سطح کشور توزیع شده و یک میلیون اطعام نیز در این مدت صورت گرفته است.

نماینده بنیاد احسان،وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ادامه داد: هزار دست جهیزیه در سال ۹۷ در ۳۱ استان کشور توسط این بنیاد توزیع شده و در سال ۹۸ نیز همین میزان جهزیه در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار ویلچر بین معلولین محروم در کشور توزیع شده،افزود: هزار و ۲۰۰ گروه جهادی با بنیاد احسان درخصوص احداث هزار و ۱۵ طرح عمرانی نظیر ساخت منزل مسکونی برای محرومین و آبرسانی به مناطق کمتر برخوردار همکاری می کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هزار و ۱۰۰ پروژه اشتغالزایی و کارآفرینی توسط بنیاد احسان در سال جاری انجام شده و همچنین ۱۰۰ تن کالای اساسی و ۱۰ هزار راس دام سبک در بین اهالی استانهای سیلزده کشور توزیع شده است.

وی اجرای ۱۲۰ پروژه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و راه اندازی اسنپ پزشکی،کمک به کاشت حلزون شنوایی برای هزار کودک و درمان ۵۲۲ زوج نابارور را از جمله اقدامات این بنیاد عنوان کرد.

۹۸۷۳ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.