سید محمد پژمان پنجشنبه در جلسه بازآفرینی شهری در شیراز افزود: وقتی به برخی مناطق و بافت‌های فرسوده مراجعه می‌کنیم برخی ساکنان و کسبه از تغییرات ایجاد شده گلایه دارند و اظهار می دارند که کارها و فعالیت‌هایی که برای بهبود وضعیت بافت ایجاد شده کسب و کار آنها را دچار مشکل کرده است.
وی ادامه داد: اما اگر قصد ما زنده کردن این بافت‌ها است باید به گونه‌ای عمل کنیم که اقدامات ما مطلوب ساکنان و فعالان این بافت باشد.
او اظهار داشت: ما نمی‌توانیم سلیقه خود را به مردم تحمیل کنیم و اگر چنین قصدی داریم باید هزینه آن را هم خودمان پرداخت کنیم.
مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: اگر عنصر اقتصادی که مایه اصلی حفظ، نگهداری و توسعه این مناطق است در مباحث و برنامه‌ها در نظر گرفته و حفظ شود به گونه‌ای که ساکنان این محدوده و حتی سرمایه‌گذاران احساس کنند پیروی از سیاست‌های موجود برای آنها صرفه اقتصادی خواهد داشت قطعا همکاری و سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
پژمان افزود: بنابراین اگر بناست ما نقطه‌ای را دستکاریکنیم باید به ایجاد جذابیت و صرفه اقتصادی بیشتر منتهی شود و صرفه و صلاح مردم هم در آن دیده شود.
وی اضافه کرد: امروز در بسیاری از نقاط شهر شیراز عرصه‌هایی خریداری شده و به چهره شهر آسیب‌هایی رسیده که بنا بوده در آن نقاط نوسازی‌هایی انجام شود که هنوز آن طرح‌ها بلاتکلیف هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در زمان سیل شیراز (فروردین ۹۸) در شهرک سعدی مطرح شد که اجازه مرمت و بازگشت ساکنان آن مناطق به خانه‌هایشان را ندهیم و آنها را به سرعت جا به جا کنیم اما امروز که نگاه می‌کنیم می‌بینیم هنوز کارمان متوقف مانده است.
پژمان گفت:‌ طرح بافت پیرامونی حرم هم همینطور مانده است و بنابراین ضرورت دارد که هر کاری را که می‌خواهیم انجام دهیم مطابق یک فکر، مطالعه و سند رسمی انجام شود.
وی ادامه داد: امروز هرکجا که احساس می‌شود نیاز است در آینده طرحی اجرا کنیم باید قراردادهای مشاوره بسته شود که فرصت مطالعه را تا فراهم شدن مقدمات اجرا از دست ندهیم.
او اضافه کرد: به همین منظور برای شرح خدمات مشاوران طبق توافق نامه‌ای با جامعه مشاوران چارچوب‌های جدیدی را تعریف کردیم تا در عرصه مطالعه و فکر و تهیه سند برای اقدام بعدی مشکل نداشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اجرای طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: امیدواریم که در حد برنامه و سهمی که فارس و شیراز دارد بتوانیم با علمکرد سریعتر این طرح را عملیاتی کنیم.
 ۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.