قائم موهبتی دوشنبه شب در آیین تکریم و معارفه مدیر کل تامین و اجتماعی استان فارس افزود: نسبت به منابع و وصولی‌های سازمان تامین اجتماعی یک چالش وجود دارد که گاهی به مانع نیز تشبیه می شود و منجر به ایجاد مشکل در پرداخت حق بیمه کارگران می شود ، حق بیمه پشتوانه آرامش و امنیت کارگران است ، اگر این پشتوانه از کارگران سلب شده و حق بیمه آنها پرداخت نشود و در پی آن مقرری بازنشستگی نیز به آنها داده نشود مشکلات زیادی این گروه را در بر خواهد گرفت.

معاون امور استان‌ها و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور  ادامه داد:آرامش و اطمینان خاطر نسبت به تامین هزینه‌های زندگی در آینده بر کارکرد کنونی کارگران بسیار تاثیر گذار است و امنیت خاطر آنها را تامین می‌کند از این رو تامین آتیه این اقشار نیز معطوف به پرداخت منظم حق بیمه آنان است.

موهبتی با تاکید بر اینکه همه سرمایه صندوق تامین اجتماعی  متعلق به کارگران است گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی باید امانت دار خوبی برای حفاظت از دارایی کارگران باشند و همچنین با اقدامات کافی ارزش این دارایی را نیز حفظ کنند تا در زمان مقرر خدمات درمانی و رفاهی مناسبی به افراد ارایه شود.

معاون امور استان‌ها و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در ادامه سخنان خود به عملکرد تامین اجتماعی در فارس  طی دوران مدیریت قبلی تامین اجتماعی اشاره کرد و خطاب به مدیر کل جدید این نهاد گفت: در حال حاضر ۴۵ و نیم درصد جمعیت استان  فارس تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این رقم در مقایسه با سایر استان‌ها مانند یزد که این عدد ۹۰ درصد جمعیت این استان را شامل می شود کم است و باید این رقم در دوران مدیریت جدید تامین اجتماعی فارس افزایش یابد البته این به معنی فشار به تولید استان نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طرح شناسایی مدیران آینده در این سازمان در حال اجرا است تا فرصت خدمت مدیریتی برای کارکنان کارآمد این مجموعه فراهم شود و در استان فارس نیز باید شایسته پروری از حالت زبانی خارج و در عمل جاری شود.

موهبتی در پایان گفت: ۷۲ واحد اجرایی زیر نظر تامین اجتماعی در فارس وجود دارد که باید مدیران شایسته این مراکز در آینده در قالب این طرح شناسایی شوند.

همکاری بخش درمان و تامین اجتماعی ضروری است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس هم در ابتدای این جلسه گفت: مردم کل دستگاه‌ها و ارگان‌ها را به یک چشم می نگرند،خصوصا بخش بیمه و درمان سازمان تامین اجتماعی که در یک راستا فعالیت می‌کنند و نیاز است که تعامل نزدیک و سازنده ای باهم دااشته باشند.

اکبر امیری افزود: دو میلیون و صد هزار نفر در استان فارس بیمه شده تامین اجتماعی هستند و با توجه به اینکه این استان از دیرباز قطب پزشکی کشور بوده حدود ۳۰ درصد از مراجعات به مراکز درمانی از استان‌های دیگر هستند و لازم است در این خطه تلاش کارکنان تامین اجتماعی مضاعف از سایر نقاط کشور باشد.

 دولت تمام تلاش خود را برای رفاه مردم بکار گرفته است

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز در ادامه این نشست گفت: نظام تامین اجتماعی وظیفه رفاه و تامین نیازهای جامعه در زمان‌ حال و آینده را بر عهده دارد.

کیوان نیازی افزود: دولت تدبیر و امید تلاش زیادی را در سالیان اخیر در حوزه تامین و رفاه اجتماعی داشته است و دولت وظیفه خود را در شرایط تحریمی انجام داده تا وضعیت معیشت مردم بهبود یابد.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها و گروه‌های مردمی نیز باید بازوی دولت در این مسیر باشند،اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر معاونت اجتماعی در وزارت کشور ایجاد شد تا دولت با قدرت بیشتری به این حوزه ورود پیدا کند و سازمان تامین اجتماعی نیز در این راستا وظایف زیادی برعهده دارد.

قوانین تامین اجتماعی مانع تولید است

رییس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی استان فارس نیز در این مراسم گفت: امسال  سال رونق تولید نامگذاری شده و یکی از موانع حقیقی تولید برخی قوانین سازمان تامین اجتماعی است که قرار بود در برنامه پنجم توسعه درباره آن تجدید نظر صورت بگیرد که محقق نشد و این قوانین هنوز جاری است.

جمال رازقی افزود: مشکلات اقتصادی کشور و خصوصا بیکاری، بدون رونق گرفتن تولید حل نخواهد شد،پاشنه آشیل نظام و کشور رونق تولید است اما با وجودی که شش ماه از سال رونق تولید می گذرد اما هنوز از حاکمیت، دولت و مجلس اقدامات موثری در این باره دیده نشده است.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در حقیقت متعلق به جامعه کارگری است اما دولت از ادوار گذشته تاکنون بر منابع این سازمان چنبره زده و در حال حاضر نیز دولت ۱۸۰ میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است که این موضوع هرگز به نفع این سازمان و حتی کشور نیست. سازمان تامین اجتماعی نباید حیات خلوتی برای برخی افراد و دستگاه ها باشد.

رزاقی در ادامه گفت: نماینده کارفرمایان و کارگران باید در هیات رییسه شصتا که زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی است عضویت داشته باشند. در شرایط تحریمی کنونی هر فشاری که به بدنه تولید و صنعت آورده شود روا نیست و سازمان تامین اجتماعی به جای فشار به واحدهای تولیدی باید بدهی دولت به این سازمان را مطالبه کند.

رزاقی در پایان تاکید کرد: صنعتگران و تولید کنندگان در شرایط تحریمی فعلی کشور ،سربازان خط مقدم نبرد هستند و باید به جای فشار بر آنها این قشر مورد حمایت قرار گیرد.

جلوی میهمانان ناخوانده سفره تامین اجتماعی گرفته شود

مهرزاد مویدی رییس کانون هماهنگ کننده شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: انتظار و اعتقاد دارم که سازمان تامین اجتماعی می تواند روزگاری خوش را تجربه کند.سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگران و کارفرمایان است و سیاسی کاری را در این سازمان پذیرفتنی نیست و امیدوارم مدیریت جدید تامین اجتماعی فارس منافع جامعه کارگری و کارفرمایی را مدنظر قرار دهد.

او همچنین بر این موضوع تاکید کرد که باید جلوی مهمانان ناخوانده سفره تامین اجتماعی گرفته شود.

فارس را با استان‌های دیگر مقایسه نکنید

مدیرکل پیشین تامین اجتماعی استان فارس که در این جلسه از تلاش ۷ ساله وی در تصدی مدیریت این ارگان تجلیل شد، گفت: فارس از حیث جمعیت و مساحت چهارمین استان کشور است و به دلیل خصوصیات ویژه نمی توان میزان جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان را به دلایل مختلف با استان‌های دیگر مقایسه کرد.

عبدالکریم نباتی بیان کرد: تعامل با جامعه هدف و شرکای تامین اجتماعی هدف این سازمان طی ۷ سال گذشته در فارس بوده که مدیریت این مجموعه را داشته‌ام.

وی با بیان اینکه بعضی قوانین سازمان اجتماعی مشکلاتی دارد که نیازمند بازنگری است،گفت: بازنگری در قانون و تغییر فرایند کسب و کار، بازنگری و اصلاح تشکیلات سازمان تأمین‌اجتماعی و توجه به بخش آی تی این سازمان مواردی است که با هدف اصلاح باید در دستور کار قرار گیرد.

وی یکی از دلایل موفقیت هر ارگان دولتی را داشتن روابط عمومی کارآمد عنوان کرد که به گفته نباتی ،تامین اجتماعی فارس در سال‌های اخیر از آن بهرمند بوده است.

جمعیت بیمه شده را افزایش می‌دهیم

 ابراهیم کشاورز مدیرکل جدید تامین اجتماعی فارس نیز ، فارس را دارای جایگاه مهمی در کشور دانست و گفت: استان فارس پایتخت فرهنگی ایران است ، ۷۵۱ هزار بیمه شده اصلی و همچنین ۲۰۲ هزار نفر مستمری بگیر در این استان وجود دارد که ماهیانه ۳۳۷ میلیارد تومان مستمری دریافت می کنند.

مدیرکل جدید تامین اجتماعی استان فارس در پایان عنوان کرد: تغییر و تحول در تامین اجتماعی اهمیت ویژه ای دارد و قطعا این ارگان به منظور جذب و افزایش بیمه شده تلاش جدی خواهد کرد.

در این مراسم از خدمات عبدالکریم نباتی تقدیر و ابراهیم کشاورز به عنوان مدیر کل جدیدتامین اجتماعی فارس معرفی شد.

۹۸۷۳ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.