عنایت‌الله رحیمی، شامگاه یکشنبه در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که حدود ۶ ساعت به طول انجامید افزود: یکی از مشکلات اصلی کشور تمرکزگرایی و تصمیم‌گیری در سطح ملی است که این رویه باید اصلاح شود.
او ادامه داد: البته دولت اخیر در این زمینه اقدامات و تلاش‌هایی انجام داده که امیدواریم در سطح گسترده‌تری انجام شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های فارس در زمینه برنامه‌ریزی و تهیه طرح‌های آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای در سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه شیراز و گروه‌های تدوین در دستگاه‌های اجرایی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان دارای سند راهبردی هستند که فعالیت‌های آنها را مشخص می‌کند.
رحیمی ادامه داد: علاوه بر این در این سندها، وضعیت موجود، وضعیت مطلوب و راهکارهای رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب نیز ترسیم شده است.
استاندار فارس گفت: در اسناد دستگاه‌های اجرایی اهداف مشخص شده و زمان بندی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هم صورت گرفته است.
وی، با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس اضافه کرد: علاوه بر این، استفاده از صندوق توسعه ملی و ظرفیت تامین مالی خارجی در قالب فاینانس از دیگر برنامه‌های مدیریت ارشد استان در حوزه اقتصادی بود.
وی گفت: همچنین کوشیدیم که در حوزه‌های مسکن سازی، مدرسه‌سازی، بهداشت و درمان، آبرسانی و شهرسازی در استان از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.
رحیمی افزود: در کنار این تلاش کردیم که از ظرفیت اعتبارات وزارتخانه‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های بیمه، تعاونی‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در جهت توسعه اقتصادی استان بهره ببریم.


بازدید از ۷۵ پروژه و واحد تولیدی در ۱۹ شهرستان فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز با اشاره به سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به این استان گفت: در این سفر طی مدت پنج روز از ۱۹ شهرستان استان و ۷۵ پروژه و واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان‌ها بازدید به عمل آمد.
یدالله رحمانی افزود: تصمیم‌گیری در خصوص بازدیدها و بررسی‌های انجام شده در جریان این سفر نیز به این جلسه یعنی جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید موکول شد.
وی ادامه داد: در ابتدا ۵۷ پروژه برای بازدید در نظر گرفته شد که در نهایت این تعداد به ۷۵ پروژه افزایش یافت.
او اظهار کرد: در این سفر از پروژه‌های شهرستان‌های خرامه، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، بوانات، خرمبید، آباده، اقلید، سپیدان، شیراز، کوار، سروستان، نی‌ریز، استهبان، داراب، فسا، رستم، ممسنی و کازرون طی مدت پنج روز و طی سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر مساحت بازدید شد.
۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.