به رغم اینکه زمان آغاز این برنامه ساعت هشت صبح اعلام شده بود اما این رویداد با یک ساعت تاخیر یعنی در ساعت ۹ آغاز شد و پس از آن نیز رفته رفته بر تعداد حاضران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی فارس افزوده شد اما بخشی از سالن تا پایان برنامه همچنان خالی ماند.

نایب رئیس سازمان ملی کارآفرینی کشور و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نخستین سخنران این مراسم بود که با اعلام مجری در پست تریبون قرار گرفت و در ابتدای سخنان خود این قول را داد که اتاق بازرگانی فارس در کنار کوششی که برای رصد فضای کسب و کار استان، کشور و جهان با رویکردی نوین می‌کند آنچه که در توانش است  در بهترین سطح برای فعالان این فضا فراهم کند.

یلدا راهدار افزود: نگاه به کسب و کارهای نوین در اتاق‌ها در چند سال گذشته جدی نبود و خصوصا با فعال‌تر شدن استارت آپ‌ها در بدنه اتاق‌های بازرگانی و دیگر اتاق‌ها از جمله اتاق اصناف و اتاق تعاون این دیدگاه وجود داشت که با تقویت کسب و کارهای نوین ممکن است کسب و کارهای سنتی از بین برود و به همین دلیل حمایت چندانی از استارت‌آپ‌ها نشد.

وی ادامه داد: با فعالیت‌هایی که در ۲ سال گذشته در استان شکل گرفت و فعالیت جوانان برای رایج شدن این گفتمان در اتاق‌ها، امروز شاهد هستیم که به این رویکرد جدی‌تر نگاه می‌شود.

او اظهار داشت: امروز ارتباط نزدیکی با فعالان فناوری فارس برقرار شده و این فرصت خوبی برای جوانان استان است که با ارتباط با بدنه فعالان اقتصادی استان ایده‌ه خود را تجاری کنند.

راهدار، اتاق بزرگانی را بهترین راه برای ارتباط استارت آپ‌ها با فعالان اقتصادی استان دانست و گفت: در کمیته بررسی موانع کسب و کار، موانع پیش‌روی استارت‌آپ‌ها بررسی می‌شود و می‌کوشیم تا راه حل‌هایی را از طریق مجاری قانونی از جمله شورای گفت و گو در جهت حل مشکلات ارائه کنیم.

نایب رئیس سازمان ملی کارآفرینی کشور خواستار افزایش ارتباط استارت‌آپ‌ها با صادرکنندگان استان شد و گفت: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم فعالیت استارت‌آپ‌ها در حوزه خدمات است و در حوزه صنعت که نیاز ما است فعالیت کمتری دارند که امیدواریم این فعالیت بیشتر شود.

استارت‌آپ‌ها شتاب دهنده رونق تولید

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس هم گفت: استارت‌آپ‌ها می‌توانند شتاب دهنده رونق تولید در استان باشند.

احد فتوحی افزود: هر حرکتی که در استان در زمینه توسعه صنعتی، اشتغال‌زایی و رونق تولید انجام می‌شود باید ارج گذاشته شود.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس رسالت تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را دارد و در ۶۱ شهرک در استان این زیرساخت‌ها آماده شده است.

او اظهار داشت: هم اینک در ۹۵ درصد این شهرک‌ها صنایع خرد، متوسط و کوچک مستقر هستند.

فتوحی افزود: زمین‌های مرغوب موجود در شهرک‌های صنعتی استان را به مزایده گذاشتیم و مابه‌التفاوت پولی که از دست دلالان خارج کردیم را در شهرک‌ها و صنایع کوچک هزینه کردیم.

وی بیان کرد: قطعا امسال سیاست حمایت از صنایع و همچنین استارت‌آپ‌ها را در جهت رونق تولید دنبال خواهیم کرد و انتظار است که استارت‌آپ‌ها نیز طرح‌هایی را که نیاز استان است ارائه کنند.

او افزود: طی یک سال گذشته ۲۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و ۲ هزار فرصت شغلی در شرکت شهرهای صنعتی استان سرمایه‌گذاری شده است.

آغاز احداث فاز اول کارخانه نورآوری 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس نیز با اشاره به آغاز عملیات ساخت فاز نخست کارخانه نورآوری در کارخانه مخابراتی راه دور itmc این استان گفت: به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شده است.

مهرداد سهرابی افزود: برای احداث این کارخانه ۱۴ هزار متر مربع زمین پیش‌بینی شده که فاز نخست آن در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع احداث خواهد شد.

۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.