دبیر سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح در دانشگاه شیراز، یکشنبه ۳ شهریورماه در حاشیه آیین گشایش این همایش در جمع خبرنگاران گفت: همایش زنگ تفریح از سال ۸۶ در قالب ایده‌ای که دانشجویان بخش کامپیوتر دانشگاه شیراز ارائه کردند، شکل گرفت و از همان سال به‌صورت مستمر برگزار شده است.

علی شاهچراغیان عنوان کرد: سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح به ریاست علی حمزه، رئیس بخش کامپیوتر و فناوری دانشگاه شیراز برگزار می‌شود که دانش‌آموزان در این همایش با رشته‌های مختلف دانشگاهی آشنا می‌شوند و تلاش تیم اجرایی  نیز این بوده است که محتوای رشته‌ها به آن‌ها شناسانده شود.

شاهچراغیان با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها در حوزه‌های علمی توضیح داد: علاوه بر این کارگاه‌های علمی، کارگاه‌ مهارت‌های اجتماعی با موضوع تعیین شغل و رشته یا مهاجرت نیز در حاشیه این برنامه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش در سال جاری با مدت ۵ روز برگزار می‌شود، تعداد شرکت‌کنندگان در این برنامه را ۵۰۰ دانش‌آموز اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است و جز فارس، از استان‌های اصفهان، تهران و مازندران میهمان دانشگاه شیراز هستند.

شاهچراغیان درباره نحوه دعوت از این دانش‌آموزان گفت: در هفته پایانی اردیبهشت ماه سال جاری در تمام مدارس مقطع متوسطه دوم حضور یافتیم. پس از معرفی همایش ۱۳۰۰ نفر برای شرکت در آن نام‌نویسی کردند که از این میان ۵۰۰ نفر براساس نمره آزمون‌های روانشناسی و مهارتی برگزیده شدند.

وی تعداد کارگاه‌های برگزارشده در این همایش را ۷۰ کارگاه علمی و ۹۰ کارگاه مسابقه برشمرد و اعلام کرد: دانش‌آموزان باید دستکم در ۱۴ کارگاه شامل ۶ کارگاه علمی، ۷ کارگاه مسابقه و یک کارگاه زنگ گفت‌وگو حضور یابند.

نائب دبیر سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح در دانشگاه شیراز نیز در جمع خبرنگاران گفت: تمام عوامل اجرایی همایش از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دولتی، آزاد، پیام نور و... هستند.

یاسمن شیرعلی تعداد نیروهای کادر اجرایی را ۹۰ نفر در قالب ۲۰ کمیته تخصصی اعلام کرد و افزود: معرفی رشته‌های دانشگاهی به دانش‌آموزان و قرار گرفتن آنها در محیط دانشگاه مهم‌ترین هدف برگزاری همایش زنگ تفریح است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در ۵۰ تیم ۱۰ نفره دسته‌بندی شدند، اظهار کرد: ۳۳۷ نفر از آنها دختر و ۱۶۷ نفر پسر هستند.

به گفته این مسئول دانش‌آموزان در قالب این تیم‌هایی با چالش‌ مواجه می‌شوند که باید با همفکری، تمرکز بر هدف و کار گروهی این چالش‌ها را رفع کنند.

شیرعلی با بیان اینکه امسال معاونت توسعه و نوآوری در همایش ایجاد شده است، عنوان کرد: تولید محتوای همایش زیر نظر این معاونت صورت می‌گیرد و با توجه به اهمیت محیط زیست و صیانت از آن امسال نشریه کاغذی به نشریه الکترونیک تبدیل شد و همچنین لیوان‌های یک بار مصرف حذف و لیوان تاشو که یادآور زمان کودکی است، جایگزین شد.

همایش زنگ تفریح در دانشگاه ویژه دانش‌آموزان پایه‌های هشتم تا یازدهم طراحی شده است و برای دانش‌آموزان سال آخر نیست.

 سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح در دانشگاه شیراز از ۳ تا ۷ شهریور ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر برپا خواهد بود.

۹۸۸۵ / 1876 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.