یداله رحمانی در این بازدید با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی فاز یک و ۱۰ درصدی فاز یک ساخت کارخانه نوآوری استان فارس، شتاب‌بخشی به اجرای این طرح را خواستار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یادآور شد:‌ کارخانه نوآوری فارس با هدف ایجاد یک چرخه اشتغال بر پایه نوآوری شامل کسب و کارهای نوپا مانند استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه گذاران، فروشندگان و مؤسسات آکادمیک و دانشگاهی است و این فازها شامل بخش اداری اتاق جلسات، کارگاه‌ها، باشگاه، فضای کار اشتراک گروهی، فضای اشتراک تخصصی و توسعه خدمات و سرویس‌ها است.

وی در ادامه افزود: هدف از تاسیس این مرکز، شناسایی نخبگان، پژوهشگران و محققان توانمند و تشکیل گروه های پژوهشی و حمایت از آنها، ایجاد لینک بین هسته پژوهشی و شرکت همکار ، تشویق افراد به تاسیس شرکت های دانش بنیان و حمایت ازآنها، تجاری‌سازی محصول نهایی و معرفی به بازار با استفاده از کمک شرکت همکار است.

رحمانی گفت: پیش بینی می شود با راه اندازی این کارخانه، تحول شگرفی در تعداد اشتغال ناشی از فعالیت های مبتنی بر نوآوری انجام و بیش از ۳۰۰۰ شغل مستقیم ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار داشت:  با توجه به اهمیت پروژه ساخت کارخانه نوآوری فارس کمیته راهبری ایجاد وراه اندازی کارخانه نوآوری به ریاست اینجانب و دبیری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس تشکیل شده است که این کمیته همزمان مشکلات موجود را رصد و راهکارهای لازم جهت پیشرفت را ارائه می دهند. 

رحمانی ادامه داد: حوزه های ICT، الکترونیک، کشاورزی، سلامت و دریا از اولویت‌های فعالیت کارخانه نوآوری فارس است.

وی اظهار داشت:‌ این کارخانه در فضایی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع با مشارکت بخش خصوصی در محل کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) دایر و هولدینگ سرمایه گذاری عطار به عنوان مجری ساخت پروژه در حال پیشبرد امور است.

معاون استاندار فارس گفت:‌پشتیبانی از اجرای آن نیز بر اساس تفاهم نامه پنج‌جانبه فی مابین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استانداری فارس و کارخانجات مخابراتی ایران ITMC و هولدینگ سرمایه گذاری عطار صورت می گیرد.

در این بازدید، ‌راهکارهای رفع موانع و شتاب‌بخشی به ساخت کارخانه نوآوری استان فارس بررسی شد.
 ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.