دو سال از حضور اکثریتی لیست امید در شورای اسلامی شهر شیراز می‌گذرد. این روزها رئیس این شورا با آزمونی سخت مواجه است. او که در انتخابات هیئت رئیسه شورا در سال اول و دوم، با اجماع اعضا بر صندلی ریاست شورا تکیه زد، حالا رقیبی سرسخت به نام عبدالرزاق موسوی را در برابر خود می بیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا هر چند که اعضای شورای شهر شیراز در این چندسال به تغییر در ترکیب هیئت رئیسه و ریاست شورای شهر همیشه چراغ سبز نشان داده‌اند  اما در عمل  اعضای شورا تمایلی به تغییر در ترکیب هیئت رئیسه و به ویژه صندلی ریاست از خود نشان ندادند.

 عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه طبق آیین نامه، انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در اواخر مرداد ماه برگزار می شود ،گفت: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز طبق اختیاراتی که دارند به کاندیدای مورد نظر خود رای می دهند.

نوذر امامی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه هیچ اجباری در رای گیری اعضا شورا وجود ندارد،افزود : بر این اساس تمام اعضای شورا به صورت مستقل به کاندیدای مورد نظر خود رای می‌دهند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه سخنگوی هیئت رئیسه شورا باید به ارزیابی عملکرد هیئت رئیسه شورای اسلامی در سال گذشته بپردازد ادامه داد: در شرایط فعلی صحیح نیست که موفقیت و عدم موفقیت آقای دستغیب به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در یک سال گذشته را بررسی کنیم اما نباید فراموش کرد که انتقاداتی به اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز وارد است که بارها در جلسات مختلف به آن ها گوشزد کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب  دوباره رئیس و اعضای هیئت رئیسه فعلی در انتخابات هیئت رئیسه جدید به این معناست که اعضای شورا شیراز از رئیس و اعضا هیئت رئیسه راضی هستند، افزود: البته عدم موفقیت آنها نیز به این معناست که اعضای شورا از عملکرد هیئت رئیسه ناراضی اند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه باید پذیرفت که در یک سال گذشته اشکالاتی در هیئت رئیسه شورا وجود داشته است  افزود: معتقدم تغییر همیشه خوب و مطلوب است اگر چه در شرایط فعلی حفظ وضع موجود در هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز هم  چندان جالب نیست.

امامی اضافه کرد: بنده فکر می کنم در انتخابات سومین دوره هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز تغییراتی ایجاد می شود چرا که افکار عمومی و اعضای  شورا منتظر تغییر در اعضای هیئت رییسه شورای اسلامی شهر شیراز هستند.

معارفه جایگزین آقای حاجتی امروز خلاف قانون است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه  با اشاره به اینکه طبق قانون معرفی عضو جدید شورا باید پس از دو ماه از غیبت عضو قبلی انجام شود ادامه می دهد: این در حالی است که آقای حاجتی از 29 خرداد ماه  در جلسات شورا حضور پیدا نکردند بنابراین هنوز دو ماه از رفتن آقای حاجتی نگذشته است که عضو جدید قرار است معارفه شود.

مهدی حاجتی

امامی با اشاره به اینکه طبق صحبت های ارایه شده معرفی جایگزین آقای حاجتی در روز 23 مرداد خلاف قانون است ادامه می دهد: در اصل عضو جدید باید در روز 29 مرداد ماه معرفی شود تا آن روز هم هنوز یک هفته فرصت باقی است ،شاید اتفاقات جدیدی رخ دهد.

بیش از 90 درصد اعضای هیئت رئیسه تغییر می کند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه تغییر اعضای هیئت رئیس و رئیس شورا به تصمیم اعضای شورا بستگی دارد گفت : بنده به عنوان کاندیدای ریاست شورا تصمیمی در این رابطه ندارم.

سید عبدالرزاق موسوی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه احتمال تغییر ریاست شورا در انتخابات هیئت رئیسه دور جدید بیش از 90 درصد است افزود : من و برخی از اعضای شورا به یک جمع بندی رسیدیم که باید تغییراتی در ریاست و اعضا هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز ایجاد شود.

همگرایی میان اعضا وجود ندارد

علی اکبری، نماینده شیراز در مجلس  نیز در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه اعضای شورا اسلامی شهر شیراز در حال تلاش و فعالیت هستند،افزود : اعضا ی شورا به اندازه کافی با نماینده های شیراز در مجلس تعامل نداشتند. با توجه به اینکه در اوایل آغاز به کار شورای پنجم مقرر شد  شورای اصلاح طلبان به صورت ماهیانه جلساتی را با نمایندگان مجلس و اعضا شورا برگزار کنند اما متاسفانه این اتفاق در عمل رخ نداد.

این در حالی است که مسعود رضایی دیگر نماینده شیراز در مجلس هم پیش از این عنوان کرده بود که اعضای شورای شهر شیراز نتوانستند آمال و آرزوهایی که از روز نخست در ذهن داشتند را عملیاتی کنند چرا که وجود حداکثری افراد کم تجربه نسبت به افراد مجرب در شورای اسلامی شهر شیراز سبب شده که شورای پنجم کارایی لازم را نداشته باشد.

وی در ادامه گفت که دود اختلاف هایی که به دلیل کم تجربگی میان اعضا شورا پیش می آید به چشم مردم می رود.

حال  باید دید که اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در انتخابات هیئت رئیسه که کمتر از یک هفته دیگر در صحن علنی برگزار می شود، رای به تثبیت احمدرضا دستغیب برای یک سال دیگر می دهند؛ یا آنکه صندلی ریاست به  شخص دیگری می‌رسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.