این مرحله دوشنبه در سالن شهید باهنر شیراز برگزار شد و تیم فارس به مصاف مازندران رفت که این دیدار در وقت های قانونی ۴۲ بر ۴۲ مساوی شد تا کار به پنج حمله آخر بکشد و در نهایت تیم فارس با نتیجه هفت بر پنج مغلوب شد و با جام قهرمانی خداحافظی کرد تا مسئولان این هیات فکر اساسی برای تیم های پایه  در رده پسران و دختران که بسیار مهم است بکنند.

معمولا تیم هایی که میزبان می شوند از این مزیت استفاده می کنند و خود را به عنوان مدعی نشان می دهند که فارسی ها از این فرصت استفاده نکردند و هر دو تیم دختران و پسران در رقابت های کبدی حذف شدند.

همچنین در این مرحله تیم آذربایجان غربی با نتیجه ۴۷ بر ۳۴ خراسان رضوی را برد، گلستان ۲۷ بر ۲۴ خوزستان را شکست داد و سیستان و بلوچستان هم ۳۸ بر ۲۶ مقابل قم به برتری دست یافت.

بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی تیم های سیستان و بلوچستان و مازنداران با هم دیدار خواهند کرد و تیم آذربایجان غربی هم به مصاف تیم گلستان می رود تا چهره تیم های فینالیست مشخص شود.

نفرات برتر این پیکارها به اردوی تیم ملی کبدی جوانان دعوت خواهند شد.

کبدی یا همان زو، یک بازی ایرانی، اصیل و منشا آن بازی های بومی و محلی است این رشته  که نیاز به قدرت و مهارت دارد کاملا ساده و کم هزینه است. 
کبدی، یک بازی بیرون سالنی و سالنی پُر تحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی است، برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی، به مهارت، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است. 
این رشته بیش از ۱۰ سال است که در استان فارس راه اندازی شده و ظرف این سال ها تنها یک ورزشکار در سطح ملی بنام سعیده جعفری معرفی کرده که قهرمان بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شده است. 

۹۶۰۰ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.