سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: معتقدم که مقصر تصادفات صد در صد رانندگان هستند زیرا اگر خودرو ،جاده و سایر عوامل استاندارد نیست، راننده‌ها می‌توانند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مانع از بروز تصادف شوند.از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف ‌های درون و برون شهری کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی فارس  از دادن آمار تعداد کشته‌شدگان تصادفات خودداری کرد و منبع اصلی اعلام این آمار را پزشکی قانونی دانست و اشاره ای نیز به نقش فراگیری که پلیس می‌تواند در کاهش تصادفات رانندگی ایفا کند نکرد.

متولی کمربندی شیراز مشخص شود

سردار حبیبی در ادامه سخنان خود به تعداد بالای کشته و زخمی شده‌های حوادث ترافیکی در کمربندی شیراز اشاره کرد و گفت: همین امروز نامه‌ای به استاندار فارس خواهم نوشت و از وی این درخواست را دارم که متولی اصلی کمربندی شیراز را مشخص کند و متولی این مسیر خطرناک نیز باید سریعا نسبت به استانداردسازی و بهسازی آن اقدام کند.

بر اساس گزارش رسمی پزشکی قانونی در سال گذشته (۱۳۹۷) استان فارس با ۱۳۵۷ نفر، کشته در سوانح رانندگی مقام نخست کشور را همچنان حفظ کرده است، مقامی که برای فارس هر سال تکرار می‌شود و قابل افتخار نیست، جایگاه نخست استان فارس در تصادفات رانندگی سال گذشته با فاصله ۳۸ کشته نسبت به جایگاه دوم تکرار شده است.

در سال‌های اخیر وضعیت راه‌های فارس نسبت به سال‌های گذشته توسعه یافته و اغلب راه‌های منتهی به مرکز استان به بزرگراه تبدیل شده اما به رغم این توسعه‌ها و حذف برخی نقاط حادثه ساز، هنوز محورهای پرترددی هستند که تصادفات منجر به مرگ زیادی در آنها روی می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان فارس در پاسخ به سوالی درخصوص برخی گلایه‌های موجود پیرامون طرح ناظر و ارسال پیامک کشف حجاب به برخی رانندگان،گفت: قانون گذار برای برخی ناهنجاری‌های اجتماعی تعریف جرم کرده است و براساس تعاملی که نیروی انتظامی با سایر دستگاه‌های متولی انجام داده مقرر شده برای هر شخصی که داخل خودرو کشف حجاب کند بگونه‌ای که روسری بطور کامل از سر بردار به جای تذکر مستقیم که شاید مشکلاتی نیز در پی داشته باشد و شأن افراد نیز حفظ نشود پیامک به مالکین خودروها ارسال کند.

وی ادامه داد: در این راستا ممکن است مشکلاتی نیز بوجود آید که در این زمینه هم تدابیری اندیشیده شده و کسانی که به ارسال پیامکی اعتراض دارند و آن را خلاف واقع می‌دانند راهکار طرح شکایت ایجاد شده که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گرامیداشت هفته خبرنگار و نقش خبرنگاران در جامعه 

فرمانده انتظامی فارس همچنین به مناسبت هفته خبرنگار و ۱۷ مردادماه افزود: مسئولیت نیروی انتظامی با رسانه‌ها پیوند خورده و تمام فعالیت‌های ناجا برای ایجاد حس امنیت در میان جامعه و یا کاهش آسیب‌های اجتماعی است که رسانه نیز در راستای همین اهداف فعالیت می‌کند.

سردار حبیبی اضافه کرد:  مسئولانی که با رسانه‌ها مشکل دارند به دلیل وجود ایراد در وجود خودشان است و  احتمالا مشکلی در کار خودشان وجود دارد. قلم خبرنگاران از هر سلاحی  قدرتمندتر است، استفاده از رسانه برای پیشبرد اهداف دستگاه‌های مختلف از هر ابزار دیگری موثرتر است.

وی خبرنگاران را چشم بینای جامعه دانست و همکاری نیروی انتظامی با رسانه را ضرورتی غیر قابل انکار عنوان کرد.

این مقام انتظامی فارس بر اینکه نگاه مجموعه مدیریت فعلی ناجا برای گسترش حداکثری تعامل با رسانه است تاکید کرد و گفت: قلم خبرنگاران تاثیر مستقیم و مثبتی بر زندگی مردم دارد.

۹۸۷۳ / ۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.