مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس شامگاه شنبه به ایرنا گفت: تمامی هتل‌های اطراف هتل آسمان تخلیه و در حال حاضر نیز کار اسکان مسافران در سایر هتل‌های شیراز به مرحله پایانی رسیده است.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام هتل‌های اطراف هتل آسمان و همچنین تمام منازل این محدوده تا شعاع ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر تخلیه و مسافران و ساکنان آنها در سایر هتل‌های شیراز اسکان داده شده است.

سید حسن سیادتان در پاسخ به سوالی در خصوص آمار مسافران و ساکنینی که از این محل تخلیه شده است، گفت: اکنون کار اسکان این افراد در حال انجام و طی مراحل پایانی است و آمار دقیق آن فردا مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او اضافه کرد: براساس جلسه شورای تامین استان که عصر امروز برگزار شد،وظیفه تامین امنیت هتل‌ها و منازل مسکونی تخلیه شده به نیروی انتظامی واگذار شده است.

کمبود اتاق نداریم، مسافران بدون دغدغه به شیراز سفر کنند

رئیس جامعه هتلداران استان فارس اظهار داشت: این رخداد مشکلی در خصوص رزرو هتل‌های شیراز ایجاد نکرده و تمامی گردشگران داخلی و خارجی بدون دغدغه خاطر نسبت به تامین واحد اقامتی به این شهر تاریخی سفر کنند و اطمینان داشته باشند که جامعه هتلداران این استان آماده پذیرایی از آنها است.

هتل آسمان وارد چرخه هتلداری شیراز نشده است

وی از صدور بیانیه‌ای در روزهای آینده از سوی جامعه هتلداران فارس در خصوص رخداد هتل آسمان خبرداد و گفت: ضروری است که گردشگران داخلی و خارجی شیراز و استان فارس بدانند که هتل آسمان بخشی از سیستم هتلداری شیراز و واحدهای در حال خدمات رسانی این کلانشهر نبوده است.

سیادتان افزود: هتل آسمان،در حال ساخت و نیمه‌ساز است که براثر هر دلیلی دچار حریق شده و هیچ مسافر و گردشگری در آن اسکان نداشته است و نباید این ضایعه به پای جامعه هتلداران این استان نوشته شود.

هتل آسمان شیراز حوالی ساعت ۱۱ امروز شنبه ۱۲ مرداد ۹۸ دچار حریق شد و در حال حاضر نیز به گفته مسئولان آتش نشانی شیراز دمای طبقات منفی این مجموعه که آتش‌سوزی از آن محل شروع شده تا حدود ۶۰۰ درجه سانتی گراد رسیده و ماموران آتش نشانی در حال سردسازی ستون‌های این هتل هستند تا از ناپایداری کل سازه جلوگیری کنند.

براساس تصمیم شورای مدیریت بحران استانداری فارس برای پیشگیری از هرگونه رخدادی دستور تخلیه کلیه منازل و هتل‌های اطراف هتل آسمان صادر شده است.

۹۸۷۳/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.