استاندار فارس گفت: با توجه به وسعت اراضی جنگلی و مرتعی در فارس، باید اداره‌های کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست برای تامین تجهیزات مهار و اطفاء هوایی حریق، اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی، ظهر جمعه 11 مرداد در حاشیه بازدید از منطقه کهمره سرخی، سیاخ و مسغان که طی روزهای اخیر دچار آتش‌سوزی شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش شبانه روزی انجام شده، آتش در اکثر مناطق خاموش شده و تنها در بخش‌هایی از نقاط صعب العبور، هنوز دود مشاهده میشود.

استاندار فارس با بیان اینکه در حال هلی برن نیرو و تجهیزات به نقاط مورد نظر هستیم، گفت: همراهی پایگاه هوایی شهید دوران، هوانیروز سپاه و شرکت هلی کوپتری بخش خصوصی، باعث تسریع در انتقال نیرو و تجهیزات و مهار آتش در این منطقه بکر شد.

رحیمی با ابراز تاسف از وقوع چنین حوادثی، تاکید کرد: تمام اعضای ستاد بحران استان فارس و شهرستان شیراز، از ابتدای وقوع حادثه تاکنون در صحنه حاضر بوده و مدیران مجموعه‌ها مستقیم بر کار نظارت داشته و دارند.

او با یادآوری اینکه نیروهای مردمی محلی، بسیج، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست، تلاش مضاعف و جانفشانی برای مهار آتش داشتند، گفت: پایگاه هوایی شهید دوران بالغ بر 120 سورتی پرواز را انجام داد.

رحیمی خاطرنشان کرد که نیروی انتظامی امنیت کامل منطقه را بهتر از قبل تامین کرده است، گفت: امکانات مهار و اطفاء حریق و پشتیبانی به میزان کافی وجود دارد و امیدواریم در آینده تجهیزاتی نظیر هلی کوپتر آبپاش و اطفاء حریق نیز با همت منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست به این مجموعه امکانات اضافه شود.

استاندار فارس از مردم محلی، گروه‌های مردمی از تشکل‌های مختلف، به واسطه حضور به موقع و مستمر در این حادثه قدردانی کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.