فرماندار شهرستان مهر در استان فارس تاکید کرد که باید خطر آسیب‌های پنهان اجتماعی را بیش از آسیب‌های آشکار جدی گرفت و برای رفع آنها راهکار اندیشید و اجرا کرد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، سید محمد موسوی عصر سه شنبه 8 مرداد در اولین جلسه کارگروه تخصصی شورای اجتماعی و فرهنگی شهرستان مهر گفت: آسیب های اجتماعی و فرهنگی روز به روز چهره عوض می کند و معضل طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، آسیب های پیدا و قابل درک است، اما آسیب های پنهان به مراتب خطر بیشتری دارند .

فرماندار شهرستان مهر گفت: یکی از آسیب‌های پنهان که شاید کمتر به آن پرداخته شده، دین گریزی در قشر جوان است و این یعنی برآیند اقدامات فرهنگی ما در مقابل تهاجم فرهنگی، فضای مجازی و دیگر مسائل کافی و موثر نیست.

او با اشاره به فرصت ها و آسیب های صنعتی شدن این شهرستان و جنوب فارس، گفت: صنعتی شدن منطقه و ورود جمعیت مهاجر یک بُعد منفی دارد، اینکه فرهنگ سنتی جامعه بومی، روز به روز با خرده فرهنگ هایی که از بیرون وارد می شود تداخل پیدا کرده و آسیب خواهد دید.

فرماندار شهرستان مهر خاطرنشان کرد: نهادهای مختلفی به صورت موازی فعالیت فرهنگی دارند؛ این پراکندگی با تشکیل کارگروه تخصصی شورای اجتماعی و فرهنگی شهرستان ساماندهی ، تجمیع و یک کاسه می شود .

وی با اشاره به اهمیت افزایش نشاط اجتماعی در جامعه افزود: نهادهای مربوطه برای افزایش نشاط اجتماعی برنامه ریزی داشته باشند و برنامه های خود را در جلسه آتی ارائه کنند .

موسوی گفت: نباید برنامه‌ها به همین جلسات ختم شود، باید تلاش کرد تا به لحاظ کمی و کیفی سمن ها در شهرستان رشد کرده و به صورت مردمی روی بحث آسیب های اجتماعی، تعارضات فرهنگی و افزایش نشاط اجتماعی کار شود. قطعاً بدون حضور مستقیم مردم در این حوزه نمی توان شاهد نتایج مناسبی بود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.