آیت الله لطف الله دژکام شامگاه دوشنبه در همایش تجلیل از خادمان نماز جمعه شیراز عنوان کرد: باید با شاخص‌های قرآنی کارآمدی و رشد انقلاب اسلامی را ارزیابی کنیم؛ نه با شاخص‌هایی که اروپاییان تعریف کرده‌اند.

وی افزود: در بسیاری مواقع با شاخص‌های تمدن اروپایی و آمریکایی اثبات کرده‌ایم که توانمند بوده‌ایم؛ اما گویی برای رقیبمان اثبات کرده‌ایم؛ درحالیکه  شهدا برای این شهید نشدند که در اروپا بگویند ما موفق هستیم. شهدا شهید شدند که ما در پیشگاه خدا نمره قبولی داشته باشیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه زنان با توجه به احکام خودشان و مردان یا توجه به احکام خودشان باید در نماز جمعه حضور داشته باشند،اعلام کرد: حدود ۶۰هزار نفر جمعیت در شیراز برای شرکت در نماز جمعه کم داریم ؛ این بدان معناست که باید نماز جمعه‌ای  ۱۰۰هزار نفری برگزار کنیم.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: جمعیت نمازگزار جمعه شیراز در روز قدس ۴۰هزار نفر بوده است. این تعداد جمعیت خوبی است؛ اما اگر بخواهد به ۱۰۰هزار نفر برسد امکانات کافی و زیرساخت‌های مناسب موجود نیست؛ چراکه نتوانستیم به همان ۴۰هزار نفر نیز خدمات مناسبی ارائه کنیم.

وی افزود: اگر حتی بخواهیم در سال آینده ۱۰هزار نفر را به جمعیت نماز جمعه بیفزاییم، باید به خدمات‌دهی به آنان بیندیشیم؛ از همین رو است که  اقامه نماز باید شاخص شود؛ چرا که بر همه جوانب توسعه تاثیر می‌گذارد، از ترافیک گرفته تا ایجاد مسیرهای قطار شهری.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه در شهر ۲ میلیون نفری شیراز تعداد ۱۰۰هزار نفر نمازگزار جمعه نیز زیاد نیست، افزود: تا زمانی که زیرساخت‌ها و امکان خدمات‌دهی وجود نداشته باشد باید به این تعداد اکتفا کنیم.

وی گفت: در دیگر شاخص‌های قرآنی نیز مانند زکات و امر به معروف و نهی از منکر نسبت به آنچه آرمان‌هایمان است فاصله‌هایی داریم که باید آن‌ها را جبران کنیم.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز نیز در این همایش با تأکید بر اینکه هویت بخشی به ستاد نماز جمعه شیراز مهم‌ترین هدف این مجموعه طی یک سال گذشته بوده است، عنوان کرد: خوشبختانه مدیران ارشد استانی با ستاد نماز جمعه همگامی و همراهی دارند.

احمد فخارزاده بیان داشت: مجموعه ستاد نماز جمعه در کلانشهر شیراز باید  بازویی اجرایی برای امام جمعه باشد که نیاز به نیروهای خوش ذوق و تلاشگر دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲۰معاونت و به‌کارگیری دستکم ۴۰۰ نفر در مجموعه ستاد نماز جمعه ابراز داشت: با این برنامه‌ریزی‌ها توانسته‌ایم ۵۰ درصد مجموعه را ساماندهی کنیم و هدف در ادامه راه، ورود هزار تن به ستاد نماز جمعه است.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید درراستای شرکت هزار نفر در نماز جمعه شیراز صورت گیرد، خاطرنشان کرد: افزون بر افزایش کمی تعداد نمازگزاران جمعه باید کیفیت بخشی را نیز ساماندهی کنیم و از همین رو  ارائه مهندسی فرهنگی در قالب قرارگاه فرهنگی نماز جمعه از دیگر اهداف ماست.

وی توضیح داد: روشی که در مهندسی فرهنگی نماز جمعه شیراز در پیش گرفته ایم فارغ از گرایش‌های سیاسی است.

انحصاری در مجموعه نماز جمعه وجود ندارد

فخار زاده با تأکید بر اینکه انحصاری در مجموعه نماز جمعه وجود ندارد، گفت: همه کسانی که در مدار نظام اسلامی و وفادار به نظام هستند، می‌توانند از این تریبون استفاده کنند.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز با اشاره به دیدار با تولیت آستان شاهچراغ (ع)، استاندار فارس، فرماندار شیراز و خبرنگاران خبرگزاری ایرنا، روابط با این مجموعه‌ها را بسیار مطلوب و مبتنی بر هم افزایی توصیف کرد.

وی نقطه محوری این هم افزایی را نماینده ولی فقیه در استان فارس دانست و افزود:  این نقطه مشترک بین همه افراد با همه گرایش‌ها همدلی ایجاد کرده است و همگان متفق القول برای توسعه نماز جمعه به عنوان پایگاه اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی در تلاش هستند.

۹۸۸۵ / ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.