معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: تاکنون 94 درصد از کل مطالبات کشاورزان گندمکار به میزان 9 هزار و 708 میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا منطقه فارس یدالله رحمانی دوشنبه 7 مرداد در جلسه ستاد خرید گندم استان فارس گفت: در سال زراعی ۹۷-۹۸ حدود ۵۹۲ هزار تن گندم از کشاورزان در فارس خریداری شده است.

او گفت: هم‌اکنون عملیات برداشت گندم از مزارع شهرستان‌های اقلید و آباده ادامه دارد و تاکنون 3 هزار و 306 تن گندم از کشاورزان اقلید و 2 هزار و 99 تن گندم به همراه 600 تن کلزا از کشاورزان آباده خریداری شده است.

رحمانی با یادآوری اینکه برداشت گندم و کلزا در شهرستان‌های سردسیر استان فارس تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت، گفت: سازمان جهاد کشاورزی پیگیری‌های لازم و مستمری برای اجرای کامل برداشت و خرید تضمینی از کشاورزان را در دستور کار قرار داده به نحوی که میزان خرید کمتر از سال گذشته نباشد.

او گفت: در صورت لزوم در شهرستان‌هایی که کشاورزان هم اکنون در حال برداشت هستند، مراکز خرید عملیات خرید را تا ساعت 10 شب تمدید خواهند کرد تا کشاورزان در اسرع وقت و بدون معطلی گندم مازاد خود را به این مراکز تحویل دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: تعدادی از مراکز خرید به شکل پراکنده در نقاط مختلف استان تا 2 الی 3 ماه پس از فصل خرید نیز برای دریافت گندم مازاد کشاورزانی که موفق به تحویل محصول خود نشده‌ باشند، فعال خواهد بود .

رحمانی همچنین گفت: عملیات حمل گندم نسبت به سنوات گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و از پتانسیل حمل و نقل ریلی نیز استفاده شده به نحوی که از 25 هزار تن گندم بارگیری شده به خارج از استان، تا کنون 5 هزار تن از آن توسط خطوط ریلی انجام شده است.

وی در خصوص خرید گندم از مباشران نیز گفت: 42 درصد از گندم خریداری شده توسط مباشر حمل و به انبارهای شرکت غله هدایت شده است .

رحمانی با اشاره به برداشت و خرید کلزا، نیز گفت: تاکنون 25 هزار و 390 تن کلزا از کشاورزان استان فارس خریداری شده و 95 درصد از بهای آن به ارزش 636 میلیارد ریال پرداخت شده است .

معاون استانداری فارس با تاکید بر لزوم پیشگیری از قاچاق گندم و کمک به تحویل این محصول به مراکز دولتی، گفت: دستگاه‌های نظارتی و انتظامی همچنان حساسیت لازم در راستای جلوگیری از احتکار و قاچاق این کالای استراتژیک را داشته باشند و پایش لازم برای تحویل حداکثری گندم به مراکز دولتی را انجام دهند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.