محمد ابراهیم صداقت پنجشنبه به خبرنگاران گفت: تخلف این چهار واحد در جریان بازرسی مشترک از ۱۲ واحد عرضه کننده پوشاک خارجی با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی استان، کمیسیون قاچاق، اداره اماکن نیروی انتظامی، نماینده اتاق اصناف و اتحادیه پوشاک شهرستان شیراز محرز شد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای این واحدهای متخلف پرونده تخلف به ارزش افزون بر ۶۸۶ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

او اظهار داشت: عرضه کنندگان پوشاک برند خارجی تا ۳۱ خردادماه امسال فرصت داشتند تا نسبت به تعیین تکلیف و جمع‌آوری پوشاک خارجی فاقد شناسه اقدام کنند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد مرکزی مبازره با قاچاق کالا و ارز، پوشاک برند خارجی باید دارای شناسه کالا و کد رهگیری بوده و فروشندگان این پوشاک موظفند نسبت به جمع‌آوری اجناس فاقد شناسه اقدام کنند.

صداقت افزود: بر همین اساس، تمام تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان گروه کالایی پوشاک و کفش موظفند از طریق سامانه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به آدرس cid.ntsw.ir اقدام به دریافت شناسه کالا کنند.

او ادامه داد: همچنین تمام واحدهای عرضه کننده پوشاک خارجی باید برای فعالیت، گواهی نمایندگی شرکت خارجی را از مرکز اصناف و بازرگانان ایران دریافت کرده باشند.

۶۱۲۲ / ‏‬ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.