استاندار فارس گفت: برگزاری اولین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور در مرداد ماه امسال می‌تواند ورودی جدی برای حل مشکلات صنعت ساختمان و فرصتی برای خلق فرصت‌های جدید سرمایه گذاری باشد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جمع عوامل اجرایی برگزاری اجلاس صنعت ساختمان جنوب کشور، عنوان کرد: بخش خصوصی و حرفه‌ای نباید منتظر کارگشایی و پرداخت تمام هزینه‌ها از سوی دولت باشد.این بخش‌ها باید با نگاه حرفه‌ای و تخصصی باید با نگاه اقتصادی کارآمد، کارآفرین و انعطاف پذیر به دنبال توسعه و گسترش فعالیت‌های خود باشند .

وی ادامه داد: اگر با این تفکر که در شرایط تحریم و گرفتار تلاطم‌های اقتصادی هستیم دست بر روی دست بگذاریم قطعا هیچ اتفاق مثبت و موثری رخ نخواهد داد .

استاندار فارس بر ورود جدی و حضور تعیین کننده بخش خصوصی و تشکل‌های حرفه‌ای در عرصه تلاش، کارآفرینی و سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: قطعا باید برای تغییر شرایط موجود آستین بالا زد و همت کرد، چرا که عدم تلاش برای تغییر شرایط موجود به معنای تسلیم شدن است و تسلیم شدن هزینه‌ای گزاف دارد .

رحیمی با تاکید بر اینکه جامعه نخبه کشور نباید به مشکلات موجود گردن نهاده و تسلیم شرایط موجود شود گفت: متاسفانه امروز عده‌ای نمی‌خواهند کار انجام شود و به دنبال جوسازی و یا سنگ اندازی در مسیر فعالیت‌های اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف هستند؛ در این شرایط سکوت بخش خصوصی که سود و ضرر اصلی فعالیت‌های اقتصادی عاید انان می‌شود به مثابه میدان دادن به پدیده‌های نامیمون خواهد بود.

وی از این رویداد که جامعه متخصص کشور در پستوها خزیده و نسبت به سود و زیان جامعه بی تفاوت شده‌اند انتقاد کرد و گفت: برای ایجاد تحول، ابتدا باید بسترمورد نظر مهیا و بعد فعل اصلی در راستای تغییر شرایط در آن بستر انجام شود .

استاندار فارس با تاکید بر اینکه در این شرایط جامعه حرفه‌ای، تخصصی و نخبگان مسئولیت سنگینی در راستای ایجاد رونق اقتصادی و خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری دارند، عنوان کرد: اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور می‌تواند مجالی طلایی برای تبیین فرصت‌های سرمایه گذاری و ایجاد رونق در حوزه ساخت و ساز باشد .

رحیمی با تاکید بر اینکه اجلاس مذکور باید به دنبال جامعه هدف واقعی رفته و خروجی عملیاتی داشته باشد و از حضور موثر بخش خصوصی به نحو کاربردی بهره بگیرد، اذعان کرد: جامعه هدف این اجلاس بسیاری از تجار و سرمایه گذاران ایرانی در کشورهای همسایه هستند . باید ظرفیت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری در استان برای این سرمایه گذاران مشخص شده و موارد تشویقی و انگیزشی و شرایط ویژه و منحصر به فردی از سو‌ی مدیریت شهری و پارلمان محلی برای جذب این افراد تعریف شود ؛آنچه مسلم است ارائه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فارس به تنهایی نمی‌تواند به روند جذب سرمایه گذار کمک کند، چرا که این ظرفیت‌ها در سایر استان‌های کشور نیز موجود است .

وی خاطرنشان کرد : عوامل اجرایی این اجلاس به عنوان یک گروه حرفه‌ای و تخصصی باید با تجزیه و تحلیل فرصت‌های موجود به دنبال منتفع کردن اقتصاد استان از این فرصت‌ها باشند.

استاندار فارس همچنین یاد آور شد: حضور سرمایه گذاران و فعالین حوزه ساخت و ساز جنوب کشور و نیز نمایندگان تجاری و سفرای کشورهای مختلف در این اجلاس می‌تواند فرصتی مغتنم برای تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی و گسترش مبادلات تجاری و نیز بازاریابی ویافتن زبانی مشترک در راستای خلق فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز باشد .

بنابراین گزارش اولین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور در تاریخ ۱۶ مرداد ماه امسال با حضور مدیران، مسئولین، انبوه سازان و سرمایه گذاران و فارس و ۵ استان کرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و نیز مقامات کشوری و همچنین نمایندگان تجاری و بازرگانی و سفرای کشورهای عراق، قطر، سوریه، عمان و کنیا به همت بخش خصوصی و با پشتیبانی و حمایت جدی استانداری فارس در شیراز برگزار می‌شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.