مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از اعلام معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی بخش صادرات با توجه به مشخص شدن احکام مالیاتی قانون بودجه ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل امور مالیاتی استان فارس، ناصر هاشمی در جمع گروهی از فعالان اقتصادی استان فارس، گفت: اعمال هرگونه نرخ صفر و معافیت مالیاتی بابت صادرات کالا و خدمات نظیر صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات کشاورزی و مواد خام در صورتیکه ارز حاصل از صادرات مطابق مقررات بانک مرکزی به چرخه اقتصاد بازگردانده نشود برای عملکرد سال ۱۳۹۷ و همچنین سال ۱۳۹۸ قابل اعمال نخواهد بود.

هاشمی در خصوص استرداد مالیات ارزش افزوده، گفت: استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان مذکور را منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور دانست.

وی اضافه کرد: پرداخت هرگونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه ی اقتصاد کشور بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. 

مدیر کل امور مالیاتی فارس به سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی (اجاره‌ای) اشاره و اضافه کرد: افرادی که از کارت بازرگانی سایرین استفاده می کنند، مورد شناسایی قرار گرفته و اقدامات لازم به منظور مطالبه مالیات از این مودیان در اجرای تبصره ماده ۱۵۷ قانون مالیات ‌ های مستقیم انجام می‌شود.

هاشمی یادآور شد: با توجه به احصاء جرایم مالیاتی در ماده ۲۷۴ قانون مالیات های مستقیم و سایر قوانین مرتبط نسبت به سوءاستفاده‌ی برخی اشخاص از کارت بازرگانی دارنده‌ کارت‌ها، مراتب با شکایت این اداره کل در مرجع قضایی مطرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.