علی اصغر خالقی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح هم اینک در 19 مرکز جامع خدمات سلامت، 52 خانه بهداشت، 9 پایگاه سلامت و 48 مطب پزشک خانواده شهری در حال اجراست و تا پانزدهم تیرماه 98 ادامه دارد.
وی بیان داشت: همچنین از هفدهم خردادماه 98 نیز در قالب اجرای این طرح، ایستگاه های سنجش فشار خون سیار در مکان های نام برده راه اندازی خواهد شد.
خالقی گفت: این طرح با هدف افزایش آگاهی جامعه نسبت به بیماری فشار خون بالا و پیامدهای خطرناک آن، شناسایی افراد مبتلا به فشار خون و درمان به موقع آنها اجرایی شده است.
وی ادامه داد: افراد بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی، گروه هدف این طرح هستند و شمار این افراد در شهرستان فسا حدود 110هزار نفر است که انتظار داریم در مدت زمان اجرای این طرح، حداقل نیمی از این جمعیت برای حفظ سلامتی خود با مراجعه به مراکز پیش بینی شده به این طرح بپیوندند.
خالقی اضافه کرد: پس از شناسایی افراد مبتلا به فشار خون بالا آنان برای کنترل بیماری و درمان به پزشک معرفی می شوند و تحت نظر مراکز بهداشتی قرار می گیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا با دعوت از مردم برای شرکت در این طرح اظهار داشت: در اجرای این طرح داوطلبانی از سایر نهادها و دستگاه ها از جمله هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی فسا را یاری می دهند.
خالقی بیان کرد: فشار خون بالا یکی از علت های خطرناک مرگ خاموش و عامل اصلی ناتوانی های جسمی است و برای شناسایی و کنترل آن نیاز به مشارکت همگان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا داریم.
شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9653 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.