به گزارش ایرنا حیدر اسکندرپور، شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با درخواست شهرداری شیراز برای مجوز برگزاری دوره های آموزش سنجش مهارت و صدور گواهینامه راهبری قطار های مترویی شهر شیراز موافقت کرد و بدین ترتیب شیراز سومین پایگاه آموزش راهبری قطارهای مترویی کشور شد.
وی، ضمن تاکید بر نقش و اهمیت صدور مجوز برگزاری دوره های آموزشی راهبران قطارهای مترویی در شیراز اظهار داشت: با توجه به نیاز شدید متروی شیراز به راهبر برای کاهش فاصله زمانی حرکت قطارها، مذاکرات لازم با وزارت کشور و نیز هرگونه حمایت برای تسریع در روند ایجاد مرکز آموزش در شیراز و صدور گواهینامه راهبری انجام شد.
شهردار شیراز ادامه داد: کاهش چشمگیر هزینه های آموزش راهبری قطار، عدم نیاز به اعزام پرسنل برای آموزش راهبری به شهرهای تهران و مشهد، افزایش تعداد دوره های آموزش راهبری در طول سال و به تبع آن افزایش تعداد راهبران آموزش دیده از مهمترین مزایای اخذ مجوز آموزش راهبری است.
اسکندرپور بیان کرد: همچنین استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های آموزشی درون سازمانی شهرداری شیراز، افزایش سطح درآمد زایی از طریق آموزش نیروی انسانی دیگر شهرها و استان‌های اطراف، ایجاد انگیزه در پرسنل برای آموزش راهبری درون سازمانی و خودکفایی در اجرای برنامه های آموزشی نیروی انسانی از دیگر مزیت های اخذ مجوز آموزش راهبری به شمار می آید.
شهردار شیراز گفت: با صدور این مجوز می توان با صرف هزینه هایی به مراتب کمتر و در زمان بسیار کوتاه تر، راهبران بیشتری تربیت کرد و همچنین فاصله حرکت قطارها را کاهش داد و افزون بر این نقش مترو را در توسعه حمل و نقل شهری پُر رنگ تر کرد.
وی بیان داشت: بدون تردید با راه اندازی این مرکز آموزشی در شیراز، سایر شهرهای کشور به ویژه منطقه جنوب نیز می توانند برای آموزش به این شهر مراجعه و خدمات آموزشی راهبری دریافت کنند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.