محمد اسداللهی فرماندار آباده، شنبه 21 اردیبهشت 98 در حاشیه بازدید خود از طرح فرودگاه آباده به ایرنا گفت: شهرستان آباده ظرفیت‌های زیادی برای داشتن فرودگاه دارد و این فرودگاه می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای شهرهای شمالی فارس در حوزه حمل و نقل هوایی فراهم آورد.
وی با بیان اینکه این فرودگاه در تقاطع پنچ شهرستان آباده،اقلید، بوانات،خرم بید و ابرکوه قرار گرفته است ، اظهار کرد: سالانه هزاران مسافر از این مسیر عبور می کند که می تواند موقعیت اقتصادی و اجتماعی خوبی برای مردم شهرستان آباده باشد.
فرماندار آباده با بیان اینکه اتمام طرح فرودگاه شمال فارس یکی از مطالبات مهم مردم این منطقه است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شمال استان فارس از مهم ترین تولیدکنندگان برخی محصولات کشاورزی در فارس است، می توان از فرودگاه، علاوه بر مسافربری، برای صادرات محصولات کشاورزی نیز استفاده کرد.
اسداللهی ادامه داد: با شروع پروازهای زیارتی از این فرودگاه، شاهد استقبال مردم و به تبع آن پیشرفت و رونق این مکان خواهیم بود.
به گفته فرماندار آباده وجود دیگر شهرستان‌های شمالی استان و واحدهای صنعتی که در این شهرستان‌ها وجود دارد، ایجاب می‌کند که فرودگاهی در شمال فارس دایر تا سرویس‌دهی به مردم و واحدهای صنعتی داده شود.
فرماندار آباده به آخرین وضعیت این پروژه اشاره کرد و افزود: باند فرودگاه به همراه محصور کردن اطراف فرودگاه انجام شده و برق و آب مورد نیاز نیز تامین شده است.
فرودگاه آباده در سال 74 در زمینی به مساحت 300 هکتار کلنگ‌ زنی شد.
آباده در 275 کیلومتری شمال شیراز است.
9864 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.