امیر حسین نظری روز دوشنبه در نشستی که با هیات رییسه اتحادیه بنکداران خوزستان در محل این سازمان در اهواز برگزار شد بیان کرد: برنج از کالاهایی است که در یک ماه اخیر در بازار با افزایش قیمت و کمبود آن روبه رو بوده ایم و تلاش شد که با واردات برنج خارجی این کمبود جبران شود اما جوابگو نبوده است.
وی گفت: به همین منظور لازم است که برای تامین برنج مورد نیاز بازار خوزستان، برنج کشت درون استان و شمال کشور در کنار برنج خارجی در انبارهای استان ذخیره سازی و توزیع شود.
وی با اشاره به شروع فصل برداشت برنج شمال ادامه داد:با توجه به برطرف شدن مشکل حمل و نقل بین شهری برای حمل کالاها، بنکداران می توانند علاوه بر تامین کالاهای مورد نیاز خود برنج شمال را وارد بازار خوزستان کنند.
نظری از بنکداران تقاضای همکاری بیشتر برای تامین نیاز بازار خوزستان و تعدیل قیمت ها را کرد.
وی درباره برطرف کردن مشکلات بنکداران افزود:نشستی بااداره کل مالیاتی و شرکت برق خوزستان
به منظور کاهش هزینه دریافتی از بنکداران و انجام همکاری بیشتر با این صنف برگزار خواهد شد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: با استفاده از حمل و نقل ریلی کالاهای مورد نیاز بازار خوزستان تامین شده، و بنکداران هم می توانند با استفاده از این سامانه کالاهای مورد نیاز خود را وارد خوزستان کنند.
بنکداران خوزستان تامین و توزیع کننده اقلام اساسی سه استان خوزستان ، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد هستند.
کالاهایی همچون برنج، رب گوجه، روغن، پوشک، گوشت قرمز و مرغ و برخی محصولات کشاورزی مثل گوجه فرنگی و سیب زمینی در یک ماه گذشته به دلیل اختلال در روند حمل و نقل این کالاها و اعتصاب کامیون داران در بازار خوزستان کمیاب و گران شده بود.
با اعمال برخی دستورات از جمله ممنوع شدن صادرات گوجه فرنگی و استفاده از حمل و نقل ریلی کالاهای مورد نیاز خوزستان تا حدودی تامین شد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.