به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای کل دادگستری فارس گفت: متاسفانه فضای مجازی به بلایی خانمان سوز تبدیل شده و دشمن روی فضای مجازی دست گذاشته است.
وی ادامه داد: ظرفیتی که می توانست در خدمت مردم و نظام باشد اکنون با تبلیغ بسیاری از جرایم علیه مردم و نظام از آن استفاده می شود.
محسنی اژه ای افزود: جرایمی مانند قتل، سرقت، فسادها و خرید و فروش سلاح از فضای مجازی تبلیغ می شود این در حالی است که وظیفه شورای عالی فضای مجازی است که با نابسامانی ها در این حوزه برخورد کند.
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: 8 سال از تشکیل شورای عالی فضای مجازی می گذرد و همچنان هدایت ها و تصمیم گیری ها در حوزه فضای مجازی بسامان نیست؛ این وظیفه همگانی است که با تخلفات در حوزه فضای مجازی برخورد شود ، شورایعالی فضای مجازی مسوولیت مستقیم دارد، دستگاههای امنیتی ، دستگاه قضایی ، علما و همه باید در این زمینه تلاش کنند که از بروزجرایم پیشگیری شود.
محسنی اژه ای در ادامه با بیان اینکه برخی از کارها خلاف شئون دستگاه قضایی و یک قاضی است، خواستار صیانت از شئون دستگاه قضایی شد .
وی گفت: سرمایه اصلی این نهاد نیروی انسانی است که باید آن را از جنبه‌های مختلف صیانت کرد.
وی همچنین مقابله با قاچاق و حمایت از تولید را از وظایف مهم امروز همه مسئولان نظام برشمرد و خواستار اهتمام بر تکریم همکاران قضایی و مردم، صیانت از شئون قضا، قاضی و کارمند، نظارت مستمر بر زیر مجموعه، اجرای به موقع احکام، اهتمام جدی به حقوق مردم، مشورت در امور و برخورد به موقع و قاطع با همه مفسدین و مجرمین شد .
معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه حق‌الناس در اسلام بسیار مهم است، تاکید کرد که همکاران قضایی باید نسبت به حقوق عامه حساسیت داشته باشند.
این مسوول قضایی اضافه کرد: علی‌رغم تلاش‌های زیاد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب تراز نظام اسلامی فاصله داریم.
در این آیین از خدمات علی القاصی مهر تقدیر و حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان فارس معرفی شد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.