به گزارش ایرنا رضا ملک زاده، پنجشنبه در حاشیه نخستین همایش تخصصی دستاوردهای نوآورانه در حوزه علوم و تجهیزات پزشکی در کازرون در گفت و گو با ایرنا افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موفقیت های قابل اعتنایی نیز داشته است از جمله اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون امید به زندگی 23 سال افزایش یافته است.
وی بیان کرد: همچنین امکانات درمانی در داخل کشورمان به گونه ای است که دیگر نیازی نیست بیماران برای معالجه به خارج از کشور اعزام شوند.
ملک زاده گفت: یکی از مباحثی که این وزارتخانه با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه با جدیت دنبال می کند، پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر است و برنامه های درازمدتی که برای پیشگیری از این نوع بیماری ها از پنج سال پیش در شهرستان کازرون آغاز شده تا 20 سال آینده ادامه خواهد داشت.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از مطالب خود در باره نخستین همایش تخصصی دستاوردهای نوآورانه در حوزه علوم و تجهیزات پزشکی در کازرون گفت: مشاهده این دستاوردها که در تهیه آنها از هوش مصنوعی بهره گرفته شده موید این است که می توانیم با توسعه این فناوری به ارتقای سلامت جامعه کمک کنیم.
دبیر علمی این همایش نیز اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد علمی، حمایت از دستاوردهای نوآورانه مبتنی بر دانش افرادی است که در حوزه پزشکی و مهندسی پزشکی فعالیت دارند.
یاسین دیوانی افزود: در این همایش 20 طرح از دانشگاه های مختلف کشور ارایه شده که از این میان، پنج طرح به عنوان نمونه انتخاب شده است.
رئیس دانشگاه دولتی سلمان فارسی کازرون هم در این گردهمایی علمی گفت: با توجه به جمعیت این شهرستان، شمار بیمارستان ها و مراکز درمانی این منطقه پاسخگوی نیاز مردم نیست.
انوشیروان غفارپور افزود: هم اینک این شهرستان تنها یک بیمارستان دارد در صورتیکه برخی از شهرستان های فارس شاهد افتتاح سومین بیمارستان هستند.
در ادامه این همایش، از پنج طرح تحصصی دستاوردهای نوآورانه در حوزه علوم و تجهیزات پزشکی رونمایی و از ارایه دهندگان این طرح های برگزیده با اهدای لوح تجلیل شد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین در ادامه سفر خود به شهرستان کازرون امروز (نوزدهم اردیبهشت) در نشست شورای اسلامی این شهر حضور یافت.
ملک زاده در این نشست در پاسخ به موضوع حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان و کمبود تخت های بیمارستانی این شهرستان که از سوی رئیس شبکه بهداشت و درمان، عضو شورای اسلامی شهر کازرون و یکی از پزشکان جراح این شهرستان به عنوان مطالبات مردم مطرح شد، گفت: مشکلات طرح شده در این نشست و همچنین تجهیز بیمارستان امام علی (ع) کازرون را پیگیری خواهم کرد.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
7372 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.