استاندار فارس گفت: دولت در استان فارس همراه و همگام با همه دستگاه‌ها و نهادها برای مدیریت سیل وارد شد و عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت.

به گزارش ایلنا، عنایت‌الله رحیمی در جمع فعالان و دست‌اندر کاران مدیریت سیل در شهرک سعدی اظهار داشت: سیل علی‌رغم آسیب‌ها نعمت‌های زیادی مانند پرشدن سدها و خوشحالی کشاورزان را به‌همراه داشت.

 وی با اشاره به اینکه در این حادثه نظام جمهوری اسلامی که صاحب یک سرمایه اجتماعی عظیمی بود از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و همگان به روشنی این سرمایه اجتماعی را در مدیریت سیل مشاهده کردند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر این که اگر منیت ها در کار نباشد و همه دست اندرکاران یکدیگر را به رسمیت بشناسند به موفقیت دست پیدا می‌کنیم، گفت: ممکن است برای رسیدن به اهداف، روش های مختلفی داشته باشیم؛ اما همه زیر پرچم نظام اسلامی خدمت می کنیم.

رحیمی تأکید کرد اگر کار برای خدا باشد و به نیت رضای خداوند قدم برداریم و خود خواهی ها کنار برود بزرگترین موفقیت ها و رضایت خلق خداوند را به دست می آوریم.

 استاندار فارس با بیان این که در جریان وقوع سیل در شهرک سعدی شیراز ابتدا امداد و نجات و سپس اسکان آسیب دیدگان مورد توجه قرار گرفت، گفت: برخی روز های وقوع سیل، ۳۰۰ هزار نفر اسکان در استان فارس صورت گرفت که حدود ۱۵۰ هزار نفر از آنها در شیراز بود و برای خدمات رسانی به آنها افراد و دستگاه های مختلف مشارکت دلسوزانه ای داشتند. 

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که کاری که برای خدا باشد نیازی به تبلیغ ندارد و خودش تبلیغ می‌شود، اظهار داشت : در جریان سیل شیراز همه دست اندرکاران با هدف رضای خداوند تلاش کردند و این فعالیت ها در سطح کشور و دنیا انعکاس خوبی داشت. دکتر رحیمی بارندگی و سیل شیراز در بهار 98 را بی‌سابقه دانست و گفت میزان بارندگی سال ۹۶ در شیراز ۱۳۰ میلی متر بود در حالی که در بهار98 در یک ساعت، ۷۸ میلیمتر باران بارید که موجب سیلاب شد و این شرایط با سیلاب های گذشته شیراز که پس از سه روز بارندگی و در اثر طغیان رودخانه صورت می گرفت متفاوت بود.

 وی ساخت و ساز غیر اصولی و اشغال مسیل ها در دروازه قرآن و منطقه سعدی را از جمله عوامل وقوع سیلاب برشمرد و افزود: برخی خانه‌های آسیب دیده در سیلاب که در مسیل واقع شده‌اند باید جابجا شوند و فضاهای تفریحی و ورزشی و مذهبی مناسبی در این شهرک و اطراف آرامگاه سعدی ایجاد خواهد شد. 

استاندار فارس با تاکید بر این که کمک‌رسانی به سیل زدگان همچنان ادامه خواهد یافت و کمک های معیشتی تا سقف ۵ میلیون تومان به خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد، ادامه داد: خسارت هایی که به زیرساخت‌ها و اراضی باغی و کشاورزی وارد شده است برآورد می‌شود و به تدریج جبران خواهد شد.

 وی تصریح کرد: دولت در استان فارس همراه و همگام با همه دستگاه‌ها و نهادها برای مدیریت سیل وارد شد و عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت.

 استاندار فارس با تقدیر با تشکر از مشارکت و فعالیت و تلاش‌های مستمر و موثر و گسترده همه دست‌اندرکاران مقابله با سیل در شهرک سعدی گفت: این شکل از همکاری می‌تواند در سایر بخش‌ها و دیگر نقاط استان نیز برای رفع آسیب‌ها و محرومیت‌ها ادامه داشته باشد.

در این جلسه نمایندگان گروه‌های مردمی و جهادی و دستگاه‌ها و نهادهای فعال در مدیریت سیل شهرک سعدی به بیان گزارشی از اقدامات خود پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.