به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی، چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز کارگر، ضمن تبریک این روز به جامعه کارگری، ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری، رونق تولید و سرمایه گذاری را از جمله این برنامه ها برشمرد.
وی افزود: رونق تولید نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی یا اختصاص تسهیلات بانکی است که سبب افزایش تقاضا برای به کارگیری افراد در مشاغل مختلف شده و با ایجاد رقابت زمینه افزایش دستمزد را نیز فراهم خواهد کرد.
رحیمی، فعالیت کارگران را برای کشور یک ثروت و سرمایه بزرگ برشمرد و ادامه داد: حفظ اشتغال موجود و توسعه واحدهای تولیدی فعال، کمک به واحد های نیمه تعطیل برای رفع مشکلات آنها و احیای واحدهای تعطیل، استراتژی مدیریت ارشد استان در زمینه ایجاد اشتغال و تامین امنیت شغلی کارگران است.
استاندار فارس، درباره اجرای طرح های ضربتی در استان هم گفت: طرح 'به علاوه یک' (ایجاد یک شغل در بنگاه های اقتصادی استان)، طرح صدور مجوزهای بدون نام برای سرمایه گذاران، طرح ستاد گلخانه ها در بخش کشاورزی، تلاش برای ایجاد فرصت های شغلی در حوزه گردشگری و فعالیت بیش از پیش کارگروه رفع موانع تولید از جمله این طرح ها و اقدامات است.
رحیمی ادامه داد: در طرح به علاوه یک، تاکنون بیش از سه هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده و با اجرای طرح مجوزهای بی نام نیز 70 طرح در بخش های مختلف تهیه شده که 15 طرح در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته و هم اینک در مرحله اجرا است.
او اظهار داشت: اگر می خواهیم جامعه کارگری از امتیازات حقوقی که شایسته آن است برخوردار باشد قطعا باید بر مساله رونق تولید داخل تکیه کنیم.
رحیمی اضافه کرد: توجه به سیستم سرمایه گذار، کارگر - کارفرما و مصرف کننده در کنار هم و با دوری از یک جانبه گرایی از الزامات رونق تولید است.
وی گفت: اقدامات و سیاست های دولت تدبیر و امید سبب شد که بسیاری از واحدهای در آستانه تعطیلی یا تعطیل شده استان دوباره به چرخه تولید بازگردند.
استاندار فارس، ضمن قدردانی از تلاش های خالصانه و ارزشمند پاکبانان به ویژه در جریان سیل اخیر، خواستار تشکیل تعاونی مسکن پاکبانان برای کمک به خانه دار شدن آنها شد.
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.