نماینده کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حایت از تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات فناورانه، گفت: ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها زیاد بوده که باید درابتدای کار توسط دولت حمایت شود تا فناوران بتوانند به طور خصوصی و در قالب محصول، تولیدات خود را در بازار عرضه کنند .
 
سید جواد سعادتی‌نژاد در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه نوآوری و فناوری اقدام بسیارمثبتی بوده و می‌تواند نتایج اثربخشی را به‌ویژه برای جوانانی که در حوزه فناوری مشغول فعالیت هستند، در پی داشته باشد.
 
وی با اشاره به مشکلات اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی، اضافه کرد: ما به منظور ایجاد اشتغال برای این قشر باید بر روی موارد دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هایی که در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند، کار کنیم.
 
وی با تاکید بر اهمیت برپایی نمایشگاه‌های فناورانه در سطح کشور، خاطرنشان کرد: قطعاً اینگونه فضاها که منجر به عرضه‌ی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه می‌شود، می‌تواند تاثیر بسزایی در تولید اشتغال و ثروت برای دانش‎آموختگان دانشگاهی و سایر فعالان حوزه‌ی فناوری داشته باشد.
 
سعادتی‌نژاد در پاسخ به اینکه عمده موانع موجود در حوزه‌ی تجاری‌سازی محصولات فناورانه در کشور ما چیست؟ خاطرنشان کرد: یکی از عمده مشکلات ما در این حوزه، در زمینه ی حمایت‌ها است، متاسفانه این چتر حمایتی دچار مشکل است؛ چرا که سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها دارای ریسک بالایی است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.