علی اکبری، شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در 2 ماه گذشته به صورت ویژه پیگیر پرداخت خسارت بیمه محصولات کشاورزی سال 97 کشاورزان استان فارس بودیم که بخشی از این خسارت ها در ماه های گذشته پرداخت شده و 460 میلیارد مابقی نیز امروز واریز شده که ظرف 2 روز آینده قابل برداشت است.
وی ادامه داد: آن دسته از کشاورزان استان فارس که محصولات آنها در سال 97 دچار خسارت شد و کارشناسان ذی ربط زیان های وارده را برآورد کرده و برای آنها تشکیل پرونده داده بودند، هزینه این زیان از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به حساب آنها واریز شده است.
اکبری بیان کرد: با احتساب مبلغ 460 میلیارد ریال، خسارت تمام کشاورزان زیان دیده استان فارس که پیشتر تشکیل پرونده داده بودند و مراحل اداری آن سپری شده بود، پرداخت شده است.

**خسارت سیل و ملخ هنوز جمع بندی نشده
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به خسارت ناشی از سیلاب اخیر در استان فارس و هجوم ملخ ها به تعدادی از شهرستان های جنوب این استان، گفت: خسارت ناشی از این موارد هنوز جمع بندی نهایی نشده است.
اکبری اضافه کرد: اگر محصولات مزارعی که از سیلاب و آفت ملخ صحرایی زیان دیده اند بیمه شده باشند تصمیم گیری در باره این موارد راحت تر است و خسارت آنها در آینده پرداخت خواهد شد اما اگر این محصولات بیمه نباشند مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، ولی تا حد ممکن تلاش می شود که بخشی از خسارت وارده به این دسته از کشاورزان جبران شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصمیم گیری در مورد نحوه پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده از سیلاب و هجوم ملخ ها مستلزم این است که ابتدا میزان زیان های وارده از سوی دستگاه های متولی در استان فارس جمع بندی و به تفکیک اعلام شود.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.