به گزارش ایرنا، جلال محمودزاده روز دوشنبه در آیین روز شوراها در مهاباد اظهار داشت: خسارت برآورد شده در این بخش بیش از 500 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
وی اضافه کرد: در برخی مناطق بر اثر سیل باغ های پنج تا 10 هکتاری به صورت کامل از بین رفته و هیچ اثری از محصول در اراضی کشاورزی باقی نمانده است.
وی بیان کرد: رودخانه کرخه 60 کیلومتر طول دارد و در این مسیر به خاطر تجاوزها به حریم رودخانه، سیل راه را برای ورود این حجم آب باز کرد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وزارت نیرو برنامه ریزی خوبی برای رهاسازی آب در زمان مناسب داشت، بخش زیادی از این خسارت ها اتفاق نمی افتاد.
وی در خصوص سیل در استان گلستان نیز گفت: آبراه رودخانه شهر آق قلا ظرفیت انتقال بیش از یک میلیون مترمکعب آب را داشت که اکنون این مقدار به علت تجاوزهای فراوانی که به حریم این رودخانه شده به 90 مترمکعب کاهش یافته است.
محمودزاده از مدیریت خوب وزارت نیرو در رهاسازی به موقع آب سد مهاباد نیز قدردانی کرد و افزود: اگر این مساله در مهاباد به خوبی مدیریت نمی شد و حجم زیادی آب به همراه بارش های رهاسازی می شد، مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود می آمد.
وی در خصوص طرح های مهم در دست اجرا در مهاباد نیز گفت: هم اکنون تصفیه خانه آب شرب مهاباد با بیش از 750 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
به گزارش ایرنا بارش های سیلابی در طول یک ماهه اخیر موجب درگیر شدن 26 استان با عواقب سیل شده و خسارتی زیادی را به بخش کشاورزی کشور وارد کرده است.
در تقویم رسمی کشورمان نهم اردیبهشت به نام روز شوراها نامگذاری شده است.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.