سید مجید ارجمند یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته جهانی واکسیناسیون که از ششم تا 11 اردیبهشت مصادف با 26 آوریل تا یکم ماه مه) فرصت مناسبی است تا تمام افراد به خصوص گروه‌هایی مانند کودکان، زنان سن باروری و سایر افراد جامعه به وضعیت واکسیناسیون خود بیشتر توجه و برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
وی ابراز کرد: مشارکت مردم در اجرای طرح‌های واکسیناسیون برای کامل شدن پوشش واکسیناسیون از اهمیت بسزایی برخوردار است.
ارجمند بیان کرد: در کنار برنامه معمولی واکسیناسیون کودکان، واکسن مننژیت مشمولین خدمت سربازی، واکسن هاری، واکسن دوگانه بزرگسالان برای تمام گروه‌ها همچون دانش‌آموزان، سربازان، مادران باردار، آرایشگران و...، واکسن هپاتیت و دوگانه برای زندانیان، آرایشگران، رفتگران، پرسنل بهداشتی درمانی و تمام واکسن‌ها برای اتباع خارجی زده می‌شود.
وی ابراز کرد: به منظور دستیابی به بهترین کیفیت و ایمنی در تزریق واکسن تلاش شده تا محیطی مناسب از لحاظ دما، نور، تزئینات در مراکز بهداشتی درمانی تدارک دیده و مهیا شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم اضافه کرد: واکسن‌ها و ایمن سازی نقش بسیار مهمی در سلامت جوامع در یک قرن اخیر داشته‌اند. سه دهه از ریشه‌ کنی آبله می‌گذرد، تعداد موارد فلج اطفال به شدت کاهش یافته، مرگ و میر جهانی سرخک نیز افت واضحی داشته، تعداد بیشتری از افراد واکسینه می‌شوند و به مرور فواید ایمن سازی از طریق حفاظت علیه آنفولانزا، مننژیت و سرطان شامل بالغین و نوجوانان می‌شود.
هفته جهانی واکسیناسیون به منظور گرامیداشت و ترویج ایمن ‌سازی در تمام نقاط دنیا برگزار می‌شود و شعار امسال این هفته 'محافظت جمعی' است.
شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.