رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره خسارت سیل به کشور گفت: طبق برآوردها سیل اخیر میزان 30 تا 40 هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه برای دولت ممکن نیست که بتواند سال اول خسارت سیل را جبران کند، افزود: این در حالی است که نقدینگی موجود کشور توانایی جبران این میزان از خسارت را ندارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه جبران خسارت سیل در سال‌جاری سبب می‌شود حجم فعالیت‌های دیگر کشور تضیع شود، ادامه داد: شاید دولت مجوز جابه‌جایی 20 هزار میلیارد تومان را داشته باشد اما برای جبران و ترمیم خسارت‌های وارده به مناطق سیل‌زده باید از دیگر منابع به دولت کمک شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با بیان اینکه برای جبران خسارت مناطق سیل‌زده طرحی را تهیه کردیم، گفت: در این بخش در حال انجام به فرمایشات رهبر انقلاب هستیم و در حال حاضر  در صورت تامین حجم نقدینگی دولت اگر با کمبودی مواجه شدیم از رهبر انقلاب درخواست اعتبار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه جبران خسارت وارده به مردم و اولویت نخست ما محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالیست که در تلاشیم اعتبار این بخش را تامین کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.